تصویب 8.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی بعد از برجام/ ارائه 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات به 21 هزار و 500 واحد تولیدی طی امسال
کد خبر: ۳۷۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱ 11 February 2017

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 8.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی بعد از برجام به تصویب هیأت سرمایه‌گذاری خارجی رسیده که از این میزان 5.5 میلیارد دلار مربوط به بخش صنعت و معدن است.
محمدرضا نعمت‌زاده عصر امروز در آیین بهره‌برداری از کارخانه نورد 5000 هزار تنی بردسیر با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری و سایر بزرگان برای جلوگیری از فروش مواد خام و تبدیل آن به کالاهای با ارزش افزوده بیشتر تأکید داشته‌اند و این برنامه‌ها به علت برخی از مشکلات، پیشرفت زیادی نداشته است.
وی بیان داشت: از ابتدای حضورم در وزارت صنعت گفته‌ام، یکی از اهداف ما توجه به جلوگیری از صدور مواد خام و تبدیل آنها به مواد با ارزش است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: 8.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی بعد از برجام به تصویب هیأت سرمایه‌گذاری خارجی رسیده که از این میزان 5.5 میلیارد دلار مربوط به بخش صنعت و معدن است.
نعمت‌زاده اضافه کرد: تولید فولاد در کشور بر اساس احیای مستقیم است و 63 میلیون تن تولید سنگ آهن داشتیم که تولید سنگ آهن را اضافه نکردیم، اما زمینه‌سازی شده تا 75 میلیون سنگ آهن تن تولید شود و این میزان در سال آینده به بیش از 100 میلیون تن می‌رسد.
وی ابراز داشت: در بخشی تولید کنسانتره 28 میلیون تن ظرفیت را به 48 تن رسانده‌ایم که استان کرمان نقش به سزایی در این زمینه دارد و به جای صدور سنگ خام توانستیم، کنسانتره را با ارزش بیشتر صادر کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تولید گندله نیز از 21 میلیون تن به 32 میلیون تن رسیده است و سال آینده به 40 میلیون تن می‌رسد و تولید آهن اسفنجی از 18 میلیون تن ظرفیت به 28.8 میلیون تن رسیده و در اوایل سال آینده به 35 تن می‌رسد.
نعمت‌زاده افزود: تولید فولاد خام به 31 میلیون تن افزایش یافته و تولید محصولات فولادی از 31 میلیون تن به 37 میلیون تن افزایش یافته است، همچنین معتقدم باید بیشتر به سمت پایین دستی حرکت کنیم و در این زمینه پروژه‌های متعدد را به دست گرفته‌ایم.
وی ابراز داشت: طرح‌های فولادی در خراسان، یزد، کردستان، هرمزگان، سیرجان، شادگان، نیریز، دزفول، مازندران، بندرعباس، اردستان و سیرجان در دست اجراست و به این پروژه‌ها برای تکمیل زنجیره فولاد بها داده‌ایم.
نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: 2.5 میلیون تن گندله در گل گهر سیرجان آماده افتتاح است و آهن اسفنجی 1.6 میلیون تنی در گل‌گهر به صورت آزمایشی طی سال گذشته راه‌اندازی شد که این پروژه طی امسال افتتاح می‌شود. 
وی گفت: با تصویب فرماندهی اقتصاد مقاومتی و همکاری بانک‌ها، 21 هزار و 500 واحد تولیدی طی مدت امسال، 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند. 



منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار