پزشکان در جریان عملیات جراحی سنگین چند ساعته، بزرگترین غده جهان را با وزن ۵۹ کیلو از بدن مردی خارج کردند.
کد خبر: ۳۷۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 14 February 2017


به گزارش روزنامه ایران، راجر لوگان ۵۷ ساله که تحت عمل جراحی قرارگرفته است به خبرنگاران گفت: «۱۰ سال پیش زیر شکم‌ام ناگهانی چاق شد ومن هم به پزشک مراجعه کردم.اما اوگفت: «شما فقط زیادی چاق هستید و باید رژیم بگیرید وتغذیه مناسب داشته باشید.»اما آنچه زمانی پزشکان به‌عنوان چاقی مفرط تشخیص داده بودند، غده‌ای شده بود که مدام رشد می‌کرد و بزرگ و بزرگ‌تر می‌شد تا اینکه به حدود ۵۹ کیلو رسید.

سرانجام لوگان، چند روز پیش در بیمارستان «بیکرزفیلد» در ایالت کالیفرنیا بستری شد و تیم جراحی درعمل جراحی چند ساعته غده را از بدن راجر خارج کردند؛ غده‌ای که گفته می‌شود بزرگترین غده‌ای است که تاکنون از بدن یک انسان خارج شده است. اینک برای لوگان زندگی جدیدی آغاز شده و او روی تخت بیمارستان با خوشحالی از آن سخن می‌گوید. غده خارج‌ شده از بدن لوگان سرطانی نبوده.چراکه این غده به دلیل رفتن مویی به زیر پوست و عفونت ناشی از آن، رفته رفته تبدیل به غده‌ای با رشدی غیرعادی شده است. راجر لوگان در پی این مشکل، کار خود را از دست داده و زمینگیر شده بود.

اوسال گذشته میلادی نیز در بیمارستانی واقع درامریکا بستری شده بود اما پزشکان موفق به خارج کردن غده از بدنش نشدند.به همین خاطراین مرد امید خود را از دست داده و با مشکلات فراوانی روبه‌رو بود.
 
اما همسر لوگان امیدش را از دست نداد و در سراسر امریکا به جست‌و‌جو پرداخت تا بیمارستان بیکرزفیلد در ۳۲۰۰ کیلومتری محل زندگی‌شان را یافت.بعد هم شوهرش را به بیمارستان انتقال داد و او را با کمک پزشکان به زندگی عادی بازگرداند.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار