نقوی‌حسینی مطرح کرد: حفظ کامل امنیت حجاج؛ شرط ایران برای حضور در مراسم حج
کد خبر: ۳۷۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۱ 15 February 2017


سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: حفظ امنیت جانی و شان حجاج ایرانی از جمله شروط ایران برای شرکت در مراسم حج است.

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات ایران و عربستان برای برنامه‌ریزی در مراسم حج، با یادآوری فاجعه منا، اظهار کرد: فاجعه منا مسئله‌ای نیست که از آن گذشت و آن را به فراموشی سپرد.

وی با بیان اینکه فاجعه منا هم از لحاظ حقوقی و هم به لحاظ سیاسی باید پیگیری شود، افزود: همچنین باید پیگیری موضوع حادثه فرودگاه جده، حقوق حجاج ایرانی و حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام به جد پیگیری و نتیجه آن مشخص شود، چرا که این موضوع برای ما اهمیت بالایی دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با تاکید بر حفظ و تامین امنیت و شان حجاج ایرانی، گفت: جمهوری اسلامی ایران در این موضوع خسارت‌های زیادی داده،‌ چند صد نفر از مسلمانان در مراسم منا و به دلیل سوء مدیریت سعودی‌ها جان باختند و نمی‌خواهیم این تجربه تلخ بار دیگر برای حجاج  ایرانی تکرار شود، اینها مسائلی است که در مذاکرات 5 اسفند با طرف سعودی باید مورد بررسی و تاکید قرار گیرد.

نقوی‌حسینی گفت: اگر دولت عربستان شرایط ایران درباره تامین امنیت جانی، شان و حیثیت حجاج ایرانی را بپذیرد، جمهوری اسلامی ایران نیز این آمادگی را خواهد داشت که در مراسم حج سال آینده شرکت کند، در غیر این صورت امسال نیز از اعزام حجاج به عربستان خودداری خواهیم کرد.

انتهای‌ پیام/


R1385/P1361/S1,15/CT1
به اشتراک بگذارید:



منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار