مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۴۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان لرستان ایجادشده است
کد خبر: ۳۷۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳ 16 February 2017
 
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۴۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان لرستان ایجادشده است

علی آشتاب با اشاره به اجرای طرح کارورزی ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، اظهار داشت: این طرح از نیمه دوم سال 94 در استان لرستان آغازشده که در این رابطه استان لرستان در بین هشت استان پایلوت کشور رتبه اول را کسب کرده است.

وی در رابطه با اجرای طرح تکاپو افزود: این طرح، یکی از طرح‌های وزارت کار است که به توسعه و ساماندهی کسب‌وکارهای خرد و خانگی و اتصال آن به بنگاه‌های کوچک و متوسط توجه می‌کند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اتمام کار مطالعاتی طرح تکاپو با همکاری کارگزاران این طرح در سال 95 عنوان کرد: در راستای حمایت و توسعه کسب‌وکارهای اولویت‌دار و حائز مزیت در لرستان، یک برنامه عملیاتی ویژه تدوین‌شده است.

وی بابیان اینکه برای اولین بار در طی سه سال متوالی، نرخ بیکاری در لرستان کاهش محسوسی داشته، تصریح کرد: نرخ بیکاری لرستان در سال 91، 20.2 درصد بوده درحالی‌که در تابستان امسال نرخ بیکاری استان به 12 درصد کاهش‌یافته است.

آشتاب در رابطه با عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه تعاون، خاطرنشان کرد: از سال 92 تاکنون، 487 تعاونی در استان تشکیل‌شده که شش هزار و 215 نفر جذب این تعاونی‌ها شده‌اند و این روند به ایجاد چهار هزار و 558 فرصت شغلی در استان لرستان منجر شده است.

وی بیان کرد: 134 تعاونی بانوان نیز با عضویت هزار و 77 نفر و اشتغال هزار و 80 نفر در لرستان تشکیل‌شده است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: پیگیری‌های لازم برای تخصیص هزار و 278 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش به 208 شرکت تعاونی در سامانه بهین یاب انجام‌شده است.

وی با اشاره به تخصیص تسهیلات کم‌بهره به بخش کشاورزی و مشاغل خانگی و روستایی، افزود: در سال جاری، هزار و 278 میلیارد ریال تسهیلات، به 208 شرکت تعاونی تخصیص‌یافته و مبلغ 227 میلیارد ریال به 36 طرح شرکت تعاونی پرداخت‌شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار