معاون استاندار لرستان: کشاندن فضای جامعه به سمت ناامیدی اجتماعی حرکت در مسیر خطرناک تفرقه افکنی است.
کد خبر: ۳۷۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 17 February 2017

 مهندس غضنفری در همایش ظرفیت‎های اقتصادی و اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: کشاندن فضای جامعه به سمت ناامیدی اجتماعی و بی‎اعتمادی به مسئولین کشور؛ اوج بی‎انصافی و در واقع حرکت در مسیر خطرناک تفرقه افکنی و خلاف منویات رهبر معظم انقلاب بوده و البته حربه‎ای نخ‎نما برای تضعیف دولت در آستانه انتخابات پیش رو است.

وی ادامه داد: از عمده‎ترین دستاوردهای برجام رقابت بسیاری از شرکت‎های خارجی برای سرمایه‎گذاری است. در همین لرستان در  حال حاضر فرانسوی‎ها و هلندی‎ها مشغول سرمایه‎گذاری‎های بزرگ و منحصر بفرد در زمینه محصولات گلخانه‎ای و صنایع شیلات هستند.

غضنفری با بیان اینکه مردم کاملا تفاوت نقد و تخریب را در شرایط فعلی تشخیص می‎دهند، اضافه کرد: سیاسی کردن موضوعات و مباحث تخصصی مانند جنگ نرم و پدافند غیر عامل و تبدیل این محافل به میدان شمشیر از رو بستن علیه دولت رسمی جمهوری اسلامی ایران محل سوال و تعحب است که البته دوره‎ی این روش‎ها و رویکردها نزد مردم منسوخ است.

معاون امور اقتصادی استاندار لرستان تأکید کرد: الگوسازی و بهره‎گیری از راهبردها و برنامه‎های خلاقانه و مبتکرانه لازمه‎ی تحقق نسخه‎ی شفابخش و نوین اقتصاد مقاومتی است. نظام اقتصاد موازی در بخش‎های مختلف، اقتصاد ترمیمی یا اقتصاد دفاعی و تقابل در اقتصاد که هر کدام شاهد مثال‎هایی در نقاط مختلف دنیا دارند؛ هیچ کدام شمول و شفابخشی اقتصاد مقاومتی را ندارند.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی به عنوان یک برنامه بزرگ و کارآمد در واقع الگویی است برگرفته از اصول آموزه‎های دینی که منحصر به یک دوره یا شرایط خاص نبوده و تأمین و پیشرفت معیشت و اقتصاد جامعه ایرانی، اسلامی را به بهترین کیفیت مدنظر داشته و تعریف کرده است.

غضنفری اظهار کرد: در استان لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور؛ ابتدا سند جامع اقتصاد مقاومتی با درنظر داشتن تمام شاخص‎ها و زمینه‎های اقتصادی تعریف و در حال حاضر با بهره‎گیری از تمام برنامه‎های عملیاتی شاهد به بار نشستن شاخص‎های این سند هستیم. ما از درآمد ۱۲۰ میلیارد دلار سال ۹۲ به درآمد ۴۰ میلیاردی در سال ۹۵ رسیده‎ایم که اگر سند اقتصاد مقاومتی نبود، چگونه می‎توانستیم 70 درصد سرمایه و منابع را از طریق بخش خصوصی و از محل داشته‎های کشور تامین کنیم؟

وی تأکید کرد: نه معتقدیم که برجام همه مشکلات را حل می‎کند و نه همه مشکلات کشور مربوط به تحریم است اما این اوج بی‎انصافیست که بگوییم برجام هیچ تاثیری نداشته است. مردم خوب می‎دانند که در سال ۹۲ ذخیره گندم در برخی از استان‎های کشور به سه روز رسیده بود. امروز کشور ذخیره گندم یکسال مردم را آماده دارد‌. قضاوت‎هایمان را آگاهانه به زبان بیاوریم!

معاون استاندار لرستان گفت: توسعه آزادراه، توسعه حمل و نقل هوایی و فرودگاهی، تامین آب و آبیاری مدرن و ده‌ها شاخص دیگر تنها نمونه‎هایی از دستاوردهای بزرگ اقتصاد مقاومتی در استان لرستان است که لازمه تداوم آن حرکت بر مدار وحدت کما فی السابق است که این بستر را نماینده معزز ولی فقیه و استاندار بخوبی فراهم کرده‎اند و یقینا بر هم زدن این فضا مقبول هیچ کس نیست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار