رئیس هیات عامل ایمیدرو حوزه معدن و صنایع معدنی را برای توسعه نیازمند حدود ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری دانست.
کد خبر: ۳۸۰۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱ 19 February 2017

به گزارش تابناک : مهدی کرباسیان امروز در همایش معرفی فرصت های همکاری معدنی ایران و فنلاند ضمن بیان اینکه فنلاند ایران را در زمان تحریم های ظالمانه تنها نگذاشت، با اشاره به همکاری های مشترک ایران و فنلاند در سال های گذشته گفت: تاکنون پروژه های مختلفی با شرکت فنلاندی اتوتک در ایران در حوزه مس و سنگ آهن -حتی در زمان تحریم- انجام شد که از آنها تشکر می کنیم و همکاری خود را با این شرکت ادامه خواهیم داد. از جمله این پروژه ها، طرح تازه به تولید رسیده گندله سازی سیرجان است.

وی ادامه داد: اکنون ما پروژه های زیادی در حوزه سنگ آهن، مس و غیره داریم که سرمایه گذاران فنلاندی می توانند در این طرح ها فعال شوند. امسال مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران تفاهم نامه ای در بخش پژوهش با سازمان زمین شناسی فنلاند منعقد کرد و زمینه همکاری فراهم شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در ادامه اظهار امیدواری کرد که با توجه به حجم بالا اکتشافاتی که انجام شده و این که تا سال های ۲۰۱۷ - ۲۰۱۸ اکتشافات ۲۵۰ هزار کیلومتر تکمیل خواهد شد، فنلاندی ها برای ادامه اکتشاف این پهنه ها ورود کنند.

در ادامه این همایش میکا نیکانن - رییس سازمان زمین شناسی فنلاند- با بیان این که فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری های خارجی در ایران وجود دارد، گفت: باید انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاران ایجاد کنید تا برای اجرای طرح های معدنی به ایران بیایند. ما می توانیم داده های بسیار خوب معدنی و نیز روش های جمع آوری آن ها را در اختیارتان قرار دهیم. همچنین می توانیم فناوری های مربوطه را به ایران منتقل کنیم.

همایش آشنایی با فرصت های همکاری معدنی ایران و فنلاند با حضور مقامان معدنی دو کشور و شرکتهای بزرگ معدنی فنلاند در محل سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برگزار شد که از جمله شرکت های حاضر متسو (metso)، جی تی کی(GTK)، معدنکاری فنلاند(Mining Finland)، اتوتک(Outotec)، پویری(Poyry)، میلی سکوند (Millisecond)، ‌ اسلیپنر (Sleipner)، اس آی اس یو( SISU) و ‌هارلا (HAARLA) بودند.




منبع : ایسنا

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار