معاون رئیس جمهور دولت نهم؛
تابناک مرکزی: بذرپاش با بیان اینکه جوانگرایی یکی از ضروریت های الان کشور است و کشور به لحاظ مدیریتی دچار محافظه کاری مزمن شده است گفت: فساد از آدم های خسته سر می‌زند جوان محافظه کار نیست سالم اداره می‌کند و درگیر و دار تعلقات سیاسی نیست.
کد خبر: ۳۸۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰ 19 February 2017

به گزارش تابناک مرکزی، مهرداد بذرپاش معاون رئیس جمهور دولت نهم و نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی بعد ازظهر امروز در دانشگاه اراک با اشاره به مقام امام خمینی (ره) به عنوان شروع کننده انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: امام یک امام واقعی بود نه امامی که برخی می‌خواهند معرفی کنند و نه امامی که برخی حتی خجالت می‌کشند صحیفه او را بخوانند زیرا فاصله بسیاری با آن دارند، امامی که آن ها معرفی می‌کند توان انقلاب که هیچ توان مدبریت کردن خانواده خودش را هم نداشت.

وی ادامه داد: اگر امام (ره) امروز بود و مواضعی می گرفت او را افراطی و تندرو تلقی می‌کردند اما الان در بین ما نیست و با منتسب کردن برخی مواضع مجهول به امام می‌خواهند کارشان را پیش ببرند.

بذرپاش عوامل تهدید کننده انقلاب اسلامی ایران را دو چیز خواند و افزود: آیا آمریکا تهدید اصلی است؟ خیر آمریکا هیچ کاری نمی تواند انجام دهد 50 برجام دیگر هم تحمیل کند باز هم هیچ کاری نمی‌تواند بکند، یکی از آن عوامل که ممکن است به ایران صدمه بزند ایجاد حس بی عدالتی در مردم است تا باور مردم این شود که همه چیز بر مبنای ویژه خواری رقم خورده است.

معاون رئیس جمهور دولت نهم ادامه داد: رضایتمندی مردم اصل است همه باید خدمت کنند که مردم در آسایش باشند وظیفه حکمرانان همین امر است حال اگر بی اعتمادی ناشی از بی عدالتی که حقوق های نجومی هم از این منظر تحلیل می‌شود مخل آسایش شود هزینه آن را باید چه کسی پرداخت کند؟

نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی اصلی ترین تهدید را "نمیتوانیم" خواند و تصریح کرد: وقتی که موفق شوند در بین جوانان شعار ما نمی توانیم را القا کنند یعنی جوانان ما به ویژه دانشگاهیان بپذیرند نمی‌تواند و این تهدید است، در بین تمام تهدیدات همین القای نمی توانیم زمین گیر می‌کند و سر فصل تمام تهدیدات نرم همین مورد است.

عضو هیئت رئیسه مجلس نهم خاطر نشان کرد: حقوق 600 میلیونی من که میگویید آیا سندی هم دارد؟ روزنامه ایران آن را بیان کرد که این روزنامه هم متعلق به دولت است، وقتی یک مطلب بدون سندی را روزنامه ایران راجع من زد من هم در دادگاه شکایت کردم و آن روزنامه هم محکوم شد و حتی در دادگاه هم سندی ارائه ندادند، اگر من و امثال من چنین پول هایی گرفته بودیم تا الان شما و دوستان شما 100 بار در خبرگزاری هایتان و حتی در BBC پخش می‌کردید، در آن زمان هم هیچ رسانه اصلاح طلبی به این خبر نپرداخت زیرا خبر بسیار سست و بی مبنایی بود.

وی تصریح کرد: آیا شماها می‌خواهید به ما معنای فساد را یاد دهید؟  8 هزار میلیارد صندوق توسعه ذخیره فرهنگیان را فامیل های من برده اند؟ این رقم را اگر اسکناس ۱۰۰۰ تومانی تا ماه بچینیم دو بار میشود رفت و برگشت، هزار میلیارد بانک ملت، حقوق های نجومی، 8 هزار میلیارد صندوق توسعه، چه زمانی اتفاق افتاد؟ 3 هزار میلیارد دولت قبل به محوریت چه کسی بود؟

بذرپاش بیان کرد: یکی از انتقادات من به احمدی نژاد همین آقای خاوری بود که در دولت هاشمی و خاتمی مدیر عامل بانک بود اشتباها هم در دولت احمدی نژاد مدیر عامل بانک شد و این افتضاح را درست کرد حتی در دور دوم سال 84 آقای خاوری که مدیر عامل بانک سپه بود در دفاع از هاشمی اطلاعیه داد که مردم اگر می‌خواهید اقتصاد از بین نرود به هاشمی رای دهید و همان آدم در دولت قبل مسئولیت گرفت و افتضاح به بار آورد و هر کس از آن جماعت بیاید یک پا در فساد دارد.

صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز در رابطه با انتخابات مجلس قبل افزود: انتخابات همین است و ما به رای همه احترام گذاشتیم نه سطل آتش زدیم نه شیشه شکاندیم، آقای روحانی با 250 هزار اختلاف رئیس جمهور شد همه هم تبریک گفتند اما یک زمانی طرف با 13 میلیون اختلاف رئیس جمهور شد تا آخر هم نپذیرفتند، رای مردم ممکن است یک روز له شما باشد و یک روز بر علیه شما و این ذات دموکراسی است.

نماینده سابق مردم تهران در عکس العمل خود نسبت به صحبت یکی از دانشجویان بیان کرد: ما به این فحش ها و توهین ها عادت داریم اما عملکرد است که نشان می دهد مگس کیست و کجا جمع می‌شود، در جمع جوانان یکی از علم هایی که باید برداشته شود جوان کردن سیستم مدیریتی کشور است، مسن تر ها باید کنار بروند این کشور سرشار از جوان های مومن و انقلابی است شماها بروید کنار جوانان از شما ها بهتر کشور را اداره خواهند کرد، الان صنعت ما بهتر اداره می‌شود یا مسکن ما؟ جوانگرایی فی نفسه امر خوبی است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد رانت افزود: من رانتی جز دعای خیر پدر شهیدم نداشته ام پدر من کسی نبود که در زندان سال به سال مرخصی بگیرد، و در 16 نسل فامیل هم مدیر کل نداشته ایم و اگر منظور شما احمدی نژاد است، که آن زمان شهردار بود و ما به هم در حوزه جوانان معرفی شدیم. توقع ندارید که برای مشورت در امور جوانان آقای نعمت زاده که اول انقلاب وزیر بود الان هم وزیر است مسئول شود، عملکرد همه پیرمردها را دیده اید کشور نیازمند تحول و پویایی است که یکی از روش های آن تزریق جوانان به بدنه مدیریتی است.

بذرپاش خاطر نشان کرد: در زمان جنگ جوانان فرمانده بودند مدیریت بحران می‌کردند همه حماسه ساز ها جوان اند جوانگرایی یکی از ضروریت های الان کشور ما است، کشور ما به لحاظ مدیریتی دچار محافظه کاری مزمن شده است و این کم کاری هایی که شاهد آن هستیم ناشی از همین مسئله است.

وی ادامه داد: کدام یک از نجومی بگیرها جوان بودند و یا کدام یکی از کسانی که خالق حماسه بودند جوان نبودند؟ جوانگرایی یک اصل فراموش شده انقلاب است به لحاظ مدیریتی سیستم بسته است کدام جوان می‌تواند وارد شود؟ 4 میلیون دانشجو داریم و جوانان آماده مسئولیت پذیری هستند، در اراک که جزء صنعتی ترین مناطق است چرا باید این همه بیکار داشته باشد، این فسادها از آدم های خسته سر می‌زند جوان محافظه کار نیست سالم اداره می‌کند و درگیر و دار تعلقات سیاسی نیست.

مدیر عامل سابق سایپا در مورد اقدامات مدیریتی خود در این شرکت تصریح کرد: زمانی که من وارد سایپا شدم 50 سال بود که پلت فرم اختصاصی نداشت اما در 9 ماه اولین پلت فرم سایپا را به نام تیبا آوردیم، پراید در زمان من 8 میلیون تومان بود اما الان به بالای 20 میلیون رسیده است.

وی در مورد هزینه روزنامه وطن امروز بیان کرد:  شما مخالفید که رسانه ای منتقد باشد و نقد کند؟ پول روزنامه را از جایی می آورم که 60 روزنامه مخالف ما در می‌آوردند، سه حالت دارد فروش، آگهی و یا یارانه ای که وزارت ارشاد می‌دهد، ما ثروت خود را اعلام کردیم رفیق های شما به من گفتند کاسب تحریم و من درپاسخ گفتم دوربین صدا و سیما بیاید خانه من و خانه برادر شما را مقایسه کند و مسئول راستی آزمایی هم قوه قضائیه باشد تا مشخص شود چه کسی کاسب تحریم است ما یا شما، اگر یک سند برای ساکت کردن امثال من و وطن امروز داشتند تا الان 100 بار رو می‌کردند و امروز هم دادگاه مجددا به محکومیت روزنامه ایران رای داد.

بذرپاش در رابطه با انتقاد کردن و طرح دوفوریتی در این باره افزود: ممکن است ما هم اشتباه کنیم اما تا الان کدام انتقاد ما در مورد برجام اشتباه بوده است؟ ما برجام را نقد می‌کردیم که قرارداد بهتری نصیب مملکت شود هدف از انتقاد این است، جلوی نقد را نبندیم، دوستان یک طرح دو فوریتی میدهند که هر کس از ما سوال کند 6 ماه تا 2 سال حبس دارد، مردم رای دادند یک نفر انتخاب شد زدید بالا تا پایین مملکت را خورد کردید اگر به این حساب باشد برای هر کدام باید 3 هزار سال زندان بریده شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر انقلاب مستضعفان به کام من بود حقوق نجومی می‌گرفتم همه زندگی و اسناد من معلوم است، من در دولت قبل که صمیمی ترین رابطه هارا داشتم 3 سال از دولت مانده بود به دلیل انتقاد از دولت بیرون آمدم و یا به تعبیر شما بیرون انداخته شدم، یکی از این ها حداقل یک استعفا دهد تا دلخوش شویم، این پست ها وقتی اصالت دارد که خادم مردم باشیم نمیتوانید تحویل بدهید و بروید.

عضو هیئت رئیسه مجلس نهم در مورد دکل نفتی گم شده بیان کرد: در ماجرای دکل پای پسر مهاجرانی در میان است، که البته قورت دادن یک دکل توسط یک پسر جوان کار سختی است، در مورد فساد هم که چند مورد دوستان شما رو کرده اند که همه فاسدان عالم سر به زیر شده اند، 320 میلیارد هم که کار پسر فلانی بود، 72 هزار میلیارد تومان هم که وزیر شما به مردم صدمه زد پس شما حرف از اقتصاد نزنید، هرکس فساد کرده است باید شدید ترین برخوردها با او شود هر کسی هم که میخواهد باشد چه در این دولت چه در دولت قبل شماها که مخالف بر خورد نیستید؟ 72 هزار میلیارد پول مردم رفت چرا اجازه برگزاری دادگاه را نمی دهید این حقوق نجومی هم که میگویید 4 درصد است آن هم به این دلیل است که ما زود متوجه شدیم و گرنه که همه آن ها می گرفتند.

بذرپاش ادامه داد: مردم باید قضاوت کنند دولت که کلا اهل تعطیلی است، تعطیلی مسکن، تعطیلی مبارزه با قاچاق، تعطیلی هسته ای و ... این بتن ریختن ها هنر نیست راه انداختن ها هنر است تاریخ ما پر است از احمدی روشن ها و قاسم سلیمانی ها، قهرمانان ما می‌شوند قاسم سلیمانی ته این دکل نفتی ها می‌شود اکبر گنجی وطن پرست های ما مهدی عزیزی و همدانی شما هم دو شهید از خودتان نام ببرید که ما هم بنازیم، تعطیلی فردو، نطنز و تعطیلی تولید و مسکن و صدها فعالیت دیگر نشان دهنده ما میتوانیم است؟ خواهشا شما نتوانید تا مردم یک مقدار نفس بکشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مهرداد بذرپاش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار