کلیه مشمولان غایب و غیر غایب متولد سال های 1355 تا 1378 می بایست برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) اقدام کنند.
کد خبر: ۳۹۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۱ 16 March 2017

سازمان وظیفه عمومی ناجا،  طی اطلاعیه ای اعلام کرد: کلیه مشمولان غایب و غیر غایب متولد سال های 1355 تا 1378 با توجه به قانون خدمت وظیفه عمومی ، می بایست برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) اقدام کنند.

این اطلاعیه می افزاید، افرادی که قبل از سن مشمولیت ترک تحصیل کرده و یا فارغ التحصیل شده اند، با ورود به سن مشمولیت ( 18 سال تمام ) ، شش ماه مهلت دارند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.
لازم به ذکر است: دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی مشمول که دارای معافیت تحصیلی بوده و برابر سقف سنوات تحصیلی تعیین شده، مشغول به تحصیل هستند در صورت ترک تحصیل ، انصراف ، اخراج و یا فراغت از تحصیل ، حداکثر به مدت یکسال مهلت معرفی خواهند داشت .
گفتنی است: متعهدین خدمت در نیروهای مسلح یا دستگاه های دولتی که قبل از اتمام تعهد ، به هر دلیل شرایط ادامه خدمت را ندارند، از تاریخ انصراف از تعهد، حداکثر به مدت شش ماه ، مهلت داشته تا با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 برای ادامه خدمت دوره ضرورت اقدام کنند.
در این اطلاعیه آمده است ، مشمولان دارای معافیت موقت پزشکی و یا کفالت ، پس از انقضاء مدت اعتبار آن، می بایست ظرف مدت یک ماه برای رسیدگی مجدد به وضعیت خدمتی خود به دفاتر مذکور مراجعه کنند.
لازم به ذکر است: مشمولانی که در مهلت تعیین شده، وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند وارد غیبت شده و برابر ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی، مدت خدمت دوره ضرورت آنان اضافه می شود و با محرومیت های اجتماعی از جمله عدم استخدام، دریافت وام ، خدمات بانکی و.... مواجه خواهند شد.
در این اطلاعیه درباره ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی آمده است ، مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان تا سه ماه باشد ، سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان بیشتر از سه ماه باشد تا شش ماه اضافه خدمت خواهند داشت.
شایان ذکر است ، مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یکسال می باشد ، علاوه بر شش ماه اضافه خدمت ، فراری نیز محسوب شده و به مراجع قضائی معرفی می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار