کد خبر: ۳۹۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 20 March 2017
یک فعال حوزه محیط زیست برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی در ایام نوروز، رعایت نکاتی را به مسافران نوروزی توصیه کرد.

حسین عبیری گلپایگانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مسافران و گردشگران از نوشتن یادگاری بر روی تنه درختان و آثار باستانی جدا خوداری کنند چون این عمل باعث خشک شدن درختان و از بین رفتن طبیعت و آثار باستانی می شود.

وی افزود: همچنین در هنگام حضور در طبیعت از کندن بوته ها و خارها و همچنین آتش زدن آنها جدا خوداری شود و برای تهیه چای و پخت غذا باید از گاز پیک نیکی و یا زغالی که از قبل تهیه شده است استفاده شود.

وی به مسافران نوروزی توصیه کرد که برای بستن طناب تاب به درختان از درختان جوان و کم سن و سال که باعث شکستن آنها می شود خوداری کنید همچنین در هنگام استفاده از آب برای خوردن و شست و شو از آلوده کردن آب های روان مانند چشمه ، نهرها ، کانال ها، رودخانه ها و همچنین آب های ساکن مانند آب سدها، دریاچه ها و برکه ها پرهیز کنید.

وی افزود: برای شست و شو حتما از مواد شوینده استاندارد که برای محیط زیست ضرری ندارد استفاده شود، همچنین مسافران نوروزی که می خواهند در طول سفر، شب ها را در مناطق طبیعی و چادر سپری کنند حتما باید محل انتخاب شب‌مانی خود را در نزدیک پارک ها و یا محل های که سرویس بهداشتی عمومی دارد انتخاب کنند، چون رها کردن فضولات انسانی در طبیعت به غیر از اینکه یک عمل زشت و غیر بهداشتی است باعث بروز بیماری انگلی از انسان به حیوان و دام می‌شود.

وی اظهار کرد: مسافران و گردشگرانی که در میان جوامع محلی و بومی حضور پیدا می کنند باید با خرید صنایع دستی که با محیط زیست سازگار است و همچنین با خوردن غذایی های محلی برای رونق بخشیدن به اقتصاد های بومی و محلی کمک کنند البته باید از خرید صنایع دستی که از نوع خاصی از چوب های جنگل و یا از اجزای بدن بعضی از گونه حیوانی در حال انقراض هستند و همچنین از خوردن غذاهای که از گوشت گونه های خاص و نادر حیوانی در حال انقراض تهیه می شوند ، حتما خود داری شود.







اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار