رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از برگزاری نخستین جلسه این کمیسیون برای بررسی چگونگی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال خبر داد.
کد خبر: ۳۹۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷ 21 March 2017

اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی مجلس، درباره نامگذاری شعال سال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری، افزود: طی دو سه سال اخیر یکی از پایه های اصلی نامگذاری شعار هر سال اقتصاد بوده که این موضوع نشان دهنده توجه بیش از پیش مسئولان به این حوزه است.


نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگرچه طی چند سال اخیر اقداماتی در راستای بهبود وضعیت اقتصاد در جامعه انجام شده است اما بدون شک می طلبد که گام های موثرتری در این عرصه برداشت تا نتیجه اقتصاد مقاومتی را به خوبی شاهد بود.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مهمترین بحث اقتصادی مقاومتی توجه به اشتغال و تولید است ، تصریح کرد: اشتغال به نوعی به وابسته تولید است و اگر تولیدات داخلی را افزایش دهیم و رقابت پذیری را با توجه به کیفیت محصولات مورد تاکید قرار داد می توان شاهد افزایش اشتغال بود.


وی با تاکید بر ضرورت حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ، یادآور شد: باید قوای سه گانه و همه مسئولان تلاش کنند تا این شعار امسال محقق شود.


ملکشاهی افزود: با شروع به کار مجلس در سال جدید، نشستی را با اعضای کمیسیون برگزار خواهیم کرد تا چگونگی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا اگر در این زمینه خلاء قانونی وجود داشت بتوان ریل  قانون گذاری را ایجاد کرد.


رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، مشکل اصلی تولید کنندگان را عدم تسهیلات بانک ها دانست و  گفت: برخی از کارگاه های تولیدی نیازمند حمایت هستند که می طلبد با توجه به نامگذاری امسال، حمایت های ویژه ای از آنها شود./


منبع: خبرگزاری خانه ملت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار