بلندترین پل معلق خاورمیانه در شهرستان پلدختر قرار دارد که دل هر گردشگری را به هیجان، شور و نشاط وا می‌دارد.
کد خبر: ۳۹۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 25 March 2017


 سرزمینی زیبا با آب‌ و هوای دلپذیر و محصور در میان کوه‌های مرتفع و صعب‌العبور‌ است که در جنوب غربی ایران واقع‌ شده و از کهن‌ترین مناطق کشور محسوب می‌شود.


طبیعت زیبا و بی‌همتای این دیار، آثار تاریخی و باستانی کم‌نظیر، کوه‌های سر به فلک کشیده، آبشارهای منحصربه‌فرد، دره‌های شگفت‌انگیز، دشت‌های بهشتی، پل‌های تاریخی متعدد، جنگل‌های انبوه، رودخانه‌ها و تالاب‌های زیبا، جلوه‌های بی‌نظیری را به رخ گردشگران می‌کشد.

بلند‌ترین پل معلق خاورمیانه در لرستان+تصاویر


استان لرستان از جمله استان‌هایی است که برای گردشگرانی که در فصول مختلف سال به ایران‌گردی می‌پردازند دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است و هر کس به هر سلیقه‌ای می‌تواند مکانی مطابق میل خود برای لذت بردن در دسترس داشته باشد که می‌توان به بزرگ‌ترین پل معلق خاورمیانه اشاره کرد.


بزرگ‌ترین پل معلق خاورمیانه در لرستان


وجود بلندترین پل معلق خاورمیانه در کنار جاذبه‌های بی‌نظیر و بکر شهرستان پلدختر دل هر گردشگری را به هیجان، شور و نشاط وامی‌دارد به‌طوری‌که با  قدم زدن روی این پل می‌توان زیبایی‌های طبیعت را در کنار رودخانه و منطقه پایین پل نظاره‌گر شد.

بلند‌ترین پل معلق خاورمیانه در لرستان+تصاویر


پل معلق لرستان با طول 112 متر و ارتفاعی بیش از 85 متر بر روی رودخانه‌ی سیمره احداث‌ شده است که مرتفع‌ترین پل معلق خاورمیانه به شمار می‌رود این پل در جاده پلدختر به اندیمشک در روستای "دره خزینه" واقع‌ شده است.

یک‌طرف پل در خاک لرستان و طرف دیگر آن به استان ایلام منتهی می‌شود که ساکنان این منطقه در سنوات گذشته به‌وسیله گرگر تردد می‌کردند که از سال 82 این پل معلق توسط وزارت نیرو به‌منظور تردد و انتقال گروه مطالعاتی و کارکنان سد کرخه بر روی رودخانه‌ی سیمره احداث شد.


لذت قدم زدن بر پل چوبی در دره‌ای عمیق


دیدن بلندترین پل معلق خاورمیانه بسیار جالب و شگفت‌انگیز است و قدم زدن روی پل لذتی بسیار بالا و توصیف نشدنی دارد، سطح این پل از تخته چوب‌های باریکی ساخته‌ شده که به‌وسیله کابل به یکدیگر متصل شده‌اند و عبور از این پل چوبی در ابتدا برای گردشگران ترسناک به نظر می‌رسد به‌طوری‌که زمانی باد می‌وزد کاملاً می‌توان تکان خوردن آن را احساس کرد و ترس از رفتن روی پل را چندین برابر می‌کند.

بلند‌ترین پل معلق خاورمیانه در لرستان+تصاویر

بزرگ‌ترین پل معلق ایران و غرب آسیا که در استان لرستان و شهرستان پلدختر به دیواره‌های صخره‌ای متصل شده و بر روی دره‌ای عمیق به نام دره خزینه با چشم‌اندازهای طبیعی و دیدنی واقع‌شده گوی سبقت را از پل معلق مشکین‌شهر که به‌عنوان طویل‌ترین پل معلق خاورمیانه مطرح است ربوده و به یکی از جاذبه‌های گردشگری زیبای ایران و خاورمیانه تبدیل‌شده که باید این منطقه توریستی در دنیا معرفی شود.

ایجاد ظرفیت جدید در رونق صنعت گردشگری استان


وجود این پل معلق در شهرستان پلدختر می‌تواند ظرفیت جدیدی را برای رونق گردشگری در جنوبی‌ترین منطقه لرستان فراهم کند و با ایجاد سایت ورزش‌های هیجانی، تأمین زیرساخت‌های لازم و افزایش تأسیسات رفاهی و امکانات گردشگری در این مکان در ایجاد اشتغال، اقتصاد، جذب گردشگران و سرگرمی برای جوانان نیز مؤثر باشد.

بلند‌ترین پل معلق خاورمیانه در لرستان+تصاویر


کامین دولتشاه فعال حوزه گردشگری استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بزرگ‌ترین پل معلق خاورمیانه در 155 کیلومتری خرم‌آباد، در روستای دره خزینه شهرستان پلدختر قرار دارد طول پل 112 متر و ارتفاع آن 85 متر است.


پل معلق لرستان 5 متر بلندتر از پل مشکین‌شهر


وی با بیان اینکه پل معلق لرستان یکی از جاذبه‌های بسیار زیبای استان است که بر روی رودخانه سیمره قرار گرفته است افزود: ارتفاع این پل 5 متر بیش‌تر از پل معلق در مشکین‌شهر اردبیل است که از آن به‌عنوان مرتفع‌ترین پل خاورمیانه یاد می‌شود.

بلند‌ترین پل معلق خاورمیانه در لرستان+تصاویر


فعال حوزه گردشگری استان لرستان عنوان کرد: پل معلق بر روی رودخانه سیمره واقع‌ شده که نزدیک‌ترین جاذبه گردشگری به تالاب‌های پلدختر است به‌طوری‌که تالاب‌ها در فاصله کمتر از 30 کیلومتری این پل قرار دارد.


وی با اشاره به اینکه یک‌طرف پل استان لرستان و طرف دیگر استان ایلام است بیان کرد: راه دسترسی به این پل از طریق جاده پلدختر به اندیمشک است که پس از رسیدن به روستای دره خزینه باید 10 دقیقه پیاده‌روی کرد.

وجود 2 پل معلق بر روی رودخانه سیمره


دولتشاه تصریح کرد: منطقه‌ای که پل قرار دارد دره و صخره‌ای است، دو پل کوچک و بزرگ معلق بر روی رودخانه قرار دارد که دو دره را به هم متصل کرده است.


وی بابیان اینکه ارتفاع پل معلق اندازه یک ساختمان 29 طبقه است خاطرنشان کرد: این پل یکی از جذاب‌ترین و پراسترس‌ترین جاذبه‌هایی است که در لرستان وجود دارد.

بلند‌ترین پل معلق خاورمیانه در لرستان+تصاویر


فعال حوزه گردشگری استان لرستان گفت: پل معلق از چهار طناب کابلی و اتصال چوب‌های روسی ساخته‌شده  که بسیار محکم و زیبا است و تاکنون مورد بازید گردشگران بسیاری قرارگرفته است؛ اگر مسئولان رسیدگی کنند و امکانات برای گردشگری لحاظ  شود این پل می‌تواند به یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری استان لرستان معرفی شود.

وی اظهار داشت: استان لرستان ظرفیت‌های زیادی برای گردشگری دارد که همه باید در راستای معرفی ظرفیت‌های استان اقدام کنیم، با توجه به ظرفیت فوق‌العاده طبیعت اطراف این پل، باهمت مسئولان ذی‌ربط می‌توان در تبدیل‌ شدن به یک منطقه ویژه گردشگری قدم برداشت.


گزارش از فاطمه بیرانوند(تسنیم)

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار