عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: حذف کنکور و اجرای قانون برای موسسات برگزارکننده کلاس کنکور خوشایند نیست.
کد خبر: ۳۹۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 29 March 2017
قاسم احمدی‌لاشکی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به ضرورت حذف آزمون کنکور، گفت: در این راستا مجلس نهم شورای اسلامی قانون سنجش و پذیرش دانشجو را تصویب کرد تا بتوان غول کنکور را از بین برد.


نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه صندلی‌ دانشگاه‌ها بیش از تعداد افرادی است که در آزمون کنکور شرکت می‌کنند، اظهار کرد: بر این اساس اصلا نیازی برای برگزاری آزمون در برخی رشته‌ها وجود ندارد.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در برخی از رشته‌ها و دانشگاه‌های خاص رقابت زیاد است لذا نیاز به برگزاری آزمون عمومی و تخصصی و اعمال سابقه تحصیلی وجود دارد، ادامه داد: برای این مهم نیز شورای سنجش و پذیرش را با حضور چندین وزیر تشکیل می‌شود تا نسبت به این مهم تصمیم لازم را اتخاذ کنند.


احمدی‌لاشکی ضمن بیان اینکه امروزه در راستای اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو، طی 2 سال گذشته سهم 25 درصدی معدل افراد با تاثیر مثبت لحاظ می‌شود تا فردی که معدل پایین دارد ضرر زیادی نکند و افرادی هم که معدل خوبی دارند از امتیازشان برخوردار شوند، افزود: البته نباید فراموش کرد که بر اساس قانون تا 5 سال آینده سهم اعمال 25 درصدی معدل در آزمون کنکور به 85 درصد برسد.


نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: می‌توان گفت که حذف کنکور و اجرای قانون مذکور برای موسساتی که کلاس کنکور برگزار می‌کنند خوشایند نیست.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عده‌ای می‌خواهند کنکور را به بنگاه اقتصادی تبدیل کنند که هدفی نادرست است، خاطرنشان کرد: موسسات آموزشی باید سهم علمی دانش آموزان را افزایش دهند از این رو با تحقق کامل قانون سنجش و پذیرش دانشجو بسیاری از مشکلات در این عرصه حل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار