معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: سرمایه اجتماعی به مفهوم اعتماد و رضایت مردم از نظام و امیدواری آنها به حل مشکلات فرارو، سرمایه ای متعلق به کشور و فراتر از جناح ها وجریان های سیاسی است؛ از این رو انتظار می رود نامزدهای انتخابات و طرفداران آنها مراقب باشند به این اعتماد عمومی آسیب نزنند.
کد خبر: ۴۱۶۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴ 30 April 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:هادی پژوهش جهرمی عصر یکشنبه در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا شمال استان فارس در آباده افزود: عده ای غیرمنصفانه عملکرد دولت یازدهم را زیر سوال می برند و تصور نادرستی دارند که به دولت آسیب می زنند اما واقعیت این است که آنها با این گونه سخنان، اعتماد عمومی را در جامعه خدشه دار می کنند.
وی با بیان اینکه امروز تریبون های بسیاری هستند که علیه دولت وارد عرصه شده اند، گفت: نقد خوب است اما باید مرز بین نقد و تخریب مشخص شود چراکه متاسفانه در برخی نقدها حدود قرمز نظام رعایت نمی شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس یادآور شد: اعتماد مردم، سرمایه اجتماعی نظام است و در صورت خدشه دار شدن، به راحتی قابل ترمیم و جبران نیست.
پژوهش جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور در زمان تحویل امور اجرایی به دولت یازدهم گفت: دولت تدبیر و امید همه تلاش خود را برای بهبود وضعیت کشور در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی به کار گرفته است.
وی اظهار کرد: نخستین اقدام دولت، آرام کردن فضای کشور از طریق برقراری دوباره رابطه با جهان بود که با برجام، دولت توانست بر تلاش های دشمنان در زمینه ایران هراسی فائق آید و صلح طلبی ایرانیان را به افکار عمومی دنیا اثبات کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس همچنین گفت: با تدبیر دولت، در کشور یک آرامش ایجاد شده و ایران در دریای متلاطم منطقه بی ثبات خاورمیانه، ثبات خود را حفظ کرده است.
وی ادامه داد: با دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مذاکرات با گروه 1+ 5، بسیاری از مشکلات از ایران دور شد، اما برخی افراد نمی خواهند ببینند که کشور در بخش سیاسی و در حوزه امنیتی توفیق داشته است.
پژوهش جهرمی با بیان اینکه موفقیت در برجام، نتیجه همراهی و همدلی کلیت نظام بود و با برجام، تهدیدها از سر ملت برداشته شد اظهار کرد: هشت سال سیاه را در این مملکت در حالی پشت سر گذاشتیم که به قطعنامه های علیه ایران می گفتند کاغذپاره و نمی گفتند که همین کاغذپاره ها وضعیت معیشتی مردم تحت الشعاع خود قرار داد و همین کاغذپاره ها باعث شد تا ضروری ترین داروهای مورد نیاز مردم به کشور وارد نشود.
معاون سیاسی امنیتی و انتظامی استانداری فارس در ادامه با اشاره به انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم ما خود را در مقابل انقلاب اسلامی مسئول می دانند و همین پشتوانه قوی مردمی در تمام عرصه ها و صحنه های انقلاب، دشمنان این نظام را به زانو در آورده است.
وی ادامه داد: بی شک در انتخابات 29 اردیبهشت ماه جاری حضور پر شور و حداکثری مردم در پای صندوق های رای بار دگر موجب ناامیدی دشمنان ما خواهد شد.
فرماندار آباده نیز در سخنانی در این آیین با بیان بخشی از عملکرد و دستاوردهای دولت در حوزه رفاه و حمایت‌های اجتماعی، تحقق عدالت اجتماعی را در گرو پیشبرد برنامه‌هایی منطبق با واقعیات کشور دانست.
محمدرضا زارع مهم ترین ویژگی دولت که در همه مسائل تاثیر گذار بوده را پذیرفتن مشکلات و فراهم کردن زمینه نقد در کشور خواند و گفت: دولت یازدهم علاوه بر اینکه به طور مستقیم در حوزه رفاه اجتماعی اقدامات گسترده‌ای انجام داده، برنامه‌هایی در حوزه‌های اقتصادی نیز صورت گرفته که نتایج آن بر حوزه اجتماعی اثرگذاری مستقیم و غیرمستقیم داشته است.
وی در ادامه به ظرفیت های صنعتی، گردشگری و فرهنگی شمال استان فارس اشاره کرد و شهرستان آباده را بستر مناسبی برای سرمایه گذاران دانست.
همایش شوراهای اسلامی شمال استان فارس با حضور فرمانداران، بخشداران، شهرداران، شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان های آباده، اقلید، بوانات، خرمبید، ارسنجان و پاسارگاد به میزبانی آباده برگزار شد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان جمعه 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار