معاون شرکت برق استان لرستان گفت: تست فاز اول نیروگاه گازی الیگودرز انجام و پس‌ازآن در صورت عدم بروز مشکل در چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۴۲۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲ 21 May 2017

اسفندیار دهقان معاون شرکت برق استان لرستان اظهارداشت:  فاز اول نیروگاه DG الیگودرز با ظرفیت 2.3 مگاوات‌ به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی شد.


وی سهم این نیروگاه از کاهش پیک‌بار پست‌های فوق توزیع شهرستان الیگودرز را  پنج درصد دانست و افزود: این ظرفیت تولید سبب کاهش تلفات شبکه‌های برق به میزان 510 هزار کیلووات ساعت در سال می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت برق لرستان با اشاره به اینکه این نیروگاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شده است عنوان کرد: برای فاز اول آن 50 میلیارد ریال هزینه شده و بر اساس پیش‌بینی‌های به‌عمل‌آمده افزایش ظرفیت تولید انرژی نیروگاه فوق با به مدار آمدن 6.3 مگاوات دیگر به 8.6 مگاوات می‌رسد.

وی بیان کرد: تست فاز اول نیروگاه که وارد مدار شده به مدت 100 ساعت است که پس‌ازآن در صورت عدم بروز مشکل در چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون بهره‌برداری شرکت برق لرستان در رابطه با اشتغال این نیروگاه گفت: هم اکنون برای هشت نفر به‌طور مستقیم ایجاد شغل شده و در صورت افزایش ظرفیت تولید به طور یقین نیروهای بیشتری مشغول بکار می‌شوند.

فریدون خودنیا مدیرعامل شرکت برق استان لرستان نیز راه‌اندازی سومین نیروگاه گازی در استان و دومین نیروگاه طی سال 96 را نقطه عطفی در گرایش به سرمایه‌گذاری در این بخش دانست و اظهارداشت: خوشبختانه با توجه به اهمیت موضوع، شرکت توزیع در این راستا گام‌های مؤثری برداشته و این روند کمک شایانی به تولید و انرژی در استان می‌کند.

وی افزود: راه‌اندازی آزمایشی این پروژه فرآیندی است برای اطمینان از این‌که تأسیسات و تجهیزات آن مطابق با اقدامات سرمایه‌گذار یا کارفرمای نهایی طراحی، نصب، تست،نگهداری و بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق استان لرستان جذب سرمایه گذران بخش خصوصی را بسیار مهم ارزیابی  و عنوان کرد: ما برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با توجه به دستورات وزارت نیرو و شرکت توانیر تمهیدات خاصی را اندیشیده و بیشتر بوروکراسی اداری و واگذاری سهمیه احداث نیروگاه گازی را به عهده گرفته و سعی کرده که سرمایه‌گذاران را در خیلی موارد یاری کنیم.

وی بابیان اینکه احداث نیروگاه‌های گازی از مصادیق بارز توسعه زیرساخت است بیان کرد: با احداث این‌گونه نیروگاه‌ها زمینه‌های پیشرفت و حرکت روبه‌جلو همواره میسر می‌شود و بخش خصوصی که در این عرصه فعالیت می‌کند جهش بزرگی به‌سوی آبادانی و توسعه کشور از هر حیث است.


منبع: روابط عمومی شرکت برق استان لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار