کد خبر: ۴۲۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 22 May 2017
رییس نظام‌ مهندسی معدن ایران با بیان اینکه در کمیته حقیقت‌یاب به دلیل ماندن دو لکوموتیو زیر آوار هنوز نتوانسته ایم مقصر بروز انفجار در معدن یورت آزادشهر را کشف کنیم، گفت: در صورت مشخص شدن مقصر، بدون اغماض اعلام خواهیم کرد.


به گزارش ایسنا، اسماعیلی در چهاردهمین همایش علمی مهندسی معدن دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه باید کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را تشویق به سرمدیه گذاری و فعالیت در نقاط دوردست کنیم، اظهار کرد: از طرفی سرمایه‌گذاری خارجی مهم‌ترین مساله مورد نیاز معدن است، زیرا با اتکا به آن هم از تکنولوژی روز استفاده می‌کنیم هم پاسخگوی نیازها خواهیم بود.


رییس نظام مهندسی معدن ایران با تاکید بر اینکه مشکلات عدیده‌ای در معدن داریم که باید حل شود، به معدن زغال سنگ آزادشهر اشاره کرد و افزود: از همه معادن زغال سنگ بازرسی شده است و به زودی کتابچه ای شامل نقاط ضعف معادن تهیه و ارائه خواهد شد تا اگر معدنی ایمنی نبود دیگر اجازه فعالیت نداشته باشد.


وی ادامه داد: در زمان بروز حادثه آزادشهر، معاون اول رییس جمهوری تاکید داشت که نباید به معادنی که ایمن نیستند اجازه کار داده شود و به هیچ‌وجه نباید در این مورد گذشت کرد.


اسماعیلی با اشاره به تشکیل کمیته حقیقت یاب برای علت یابی بروز حادثه معدن آزادشهر تصریح کرد: تاکنون در قالب این کمیته حدود چهار جلسه برگزار شده است اما به دلیل ماندن دو لکوموتیو زیر آوار هنوز نتوانسته‌ایم دلیل انفجار را مشخص کنیم.


وی تاکید کرد: در صورت کشف علت انفجار معدن زغال سنگ یورت، بدون اغماض نتیجه و مقصر اعلام خواهد شد.


رئیس نظام مهندسی معدن ایران اظهار کرد: علت انفجار معدن گاز بوده است اما اینکه برخی مباحثی در خصوص انتشار بوی گاز مطرح کردند صحیح نیست، چراکه گاز متان در این معدن زیر یک درصد بوده است.


اسماعیلی با بیان اینکه کمیته در حال تحقیق است، اظهار کرد: در بخش ورودی معدن اکثرا بر اثر خفگی و عده‌ای بر اثر پرتاب موج فوت شده‌اند و 11 نفر دچار سوختگی شدند.


وی تاکید کرد: مصر هستیم که علت بروز انفجار را بدون معطلی و اغماض کشف و اعلام کنیم اما هنوز به هیچ نتیجه‌ای درخصوص تعیین مقصر نرسیده‌ایم در صورت مشخص شدن، مقصر قطعا اعلام خواهد شد.


به گزارش ایسنا در این همایش میزگردی در قالب پرسش و پاسخ جهت شفاف سازی ابهامات انفجار معدن زغال سنگ یورت برگزار شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار