استاندار لرستان گفت: مؤسسات مالی و اعتباری سیاست غلط اقتصادی در دولت دهم بود.
کد خبر: ۴۲۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 24 May 2017
هوشنگ بازوند استاندار لرستان در آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگترین پروژه‌های بهداشتی - درمانی شهرستان چگنی با اشاره به انتخابات سالجاری اظهار کرد: رأی مردم مایه افتخار، اقتدار و تضمین کننده امنیت کشور است.

وی اضافه کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات است که باعث می‌شود تهدیدها تبدیل به فرصت شود.

بازوند ادامه داد: این انتخابات نشان دهنده شعور مردم و نه بزرگ آنان به شعارهای عوام‌فریبانه و پوپولیستی است چراکه نخواستند ۸ سال دولت نهم و دهم دوباره تکرار شود.

استاندار لرستان اضافه کرد: مردم با رأی معنادار خود به برنامه‌هایی که با منطق انتخاب شده بود آری گفتند که این نشان از بلوغ سیاسی آنان بوده و این مایه افتخار برای نظام جمهوری اسلامی است.

وی یادآور شد: متاسفانه دولت در  چهار سال گذشته درگیر آواربرداری سفت و سخت در استان و کشور بود. مؤسسات مالی و اعتباری که در دولت نهم و دهم مجوز گرفته بودند امروز مردم را گرفتار کرده چراکه راه‎اندازی این موسسات سیاست غلط اقتصادی بود که مشکل آن گریبانگیر دولت است.

بازوند خاطرنشان کرد: بیش از ۵۵۰ واحد تعطیل شده به جا مانده از دولت نهم و دهم در استان بود که در دولت یازدهم با برنامه اقتصادی منسجم آنها را تعیین تکلیف کردیم.

استاندار لرستان افزود: سرمایه‌گذاری‎هایی که در حال حاضر در استان انجام می‌شود نتیجه برجام است.

وی گفت: مخالفین دولت در مناظرات ریاست جمهوری نقدی به برجام نداشتند و آن را قبول کردند.

بازوند ادامه داد: همه باید کمک کنیم که استان در مسیر توسعه حرکت کرده و با غول بیکاری مقابله کنیم تا چالش‌ها و مشکلات لرستان برطرف شود و  این قضیه دور از ذهن نیست و فقط باید امید و شرایط سرمایه‌گذاری میسر شود.

استاندار لرستان اظهار کرد: براساس سندی که امسال تنظیم کردیم بیش از ۶۵۰۰ میلیارد تومان باید در استان سرمایه‌گذاری شود که خروجی آن ۲۵ هزار شغل خواهد بود.

وی افزود: به ۲۸۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه به ازای ایجاد هر شغل نیاز داریم.

بازوند در ادامه با گرامیداشت سوم خرداد یادآور شد: باید یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم و نام و یاد آنان را حفظ کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به افتتاح بیمارستان چگنی نیز یادآور شد: این بیمارستان ردیف ملی نداشته و جا دارد از تمام کسانی که در احداث آن شریک بوده‌اند، تشکر کرد.

وی گفت: ۱۳ پروژه‌ای که امروز به مساحت بیش از ۱۰ هزار مترمربع در شهرستان چگنی افتتاح و شروع می‎شود کار بزرگی است و از رخدادهای بزرگ طرح تحول سلامت در استان است.

بازوند ادامه داد: ۲۳۴ پروژه در سال ۱۳۹۶ در راستای طرح تحول سلامت در استان شروع شده و امیدواریم به موقع به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی چهارخطه ویسیان هم امروز اجرا می‌شود.

استاندار لرستان اضافه کرد: با صندوق بازنشستگی به توافق رسیدیم و سه جا را برای پتروشیمی درنظر گرفتیم که یکی دوره چگنی، خرم‌آباد و زاغه است و هرجا شرایط بهتر باشد آنجا سرمایه‌گذاری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار