رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا پایان امسال 50 درصد 234 پروژه‎ بهداشتی این دانشگاه به بهره‎برداری می‎رسد.
کد خبر: ۴۳۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹ 03 June 2017
دکتر کورو ش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بیان کرد: از سال ۹۳ طرح تحول نظام سلامت شروع و تاکنون بالغ بر 212میلیارد تومان اعتبار به استان تعلق گرفته است که 60 درصد آن پرداختی از جیب مردم برمی‎گردد.

وی ادامه داد: مابقی اعتبارات مربوط به 7 بسته ترویج زایمان رایگان، پزشک مقیم، ماندگاری پزشکان، پرداخت تجهیزات و هتلینگ بیمارستان‌ها بوده است که در هتلینگ بیمارستان‌ها ۰ تا ۱۰۰ درصد تغییرات ایجاد شده و ۶۰ میلیارد تومان در این راستا هزینه کردیم.

ساکی با بیان اینکه همچنین در استان دو پایگاه بالگرد هوایی موجود است، اضافه کرد: 60 دستگاه آمبولانس با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان برای استان خریداری شده است و بناست ۳۰۰ دستگاه آمبولانس برای استان‎ها خریداری شود که سهمیه لرستان نیز مشخص خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه 104 هزار مترمربع و ۲۳۴ پروژه بهداشتی در دست ساخت داریم که ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار به آنها تخصیص داده شده است، تصریح کرد: تاکنون از این میزان اعتبار ۱۱ میلیارد تومان برای استان اخذ شده است و به تناسب رشدی که این پروژه‌ها دارند دکتر هاشمی وزیر بهداشت نیز سهم ۵۰ درصدی خود را پرداخت می‌کنند.

ساکی افزود: متاسفانه به منظور تهیه زمین در شهرستان های بروجرد و خرم‌آباد با مشکلاتی مواجه هستیم و برنامه داریم تا سال تا پایان سال ۵۰ درصد این پروژه‌ها به انجام برسد.

وی گفت: با توجه به اینکه نتوانستیم زمین لازم را در این دو شهرستان تامین کنیم با شهرداری‌ها و آموزش و پرورش رایزنی کردیم تا قسمتی از پارک‎ها و زمین  خود را به علوم پزشکی دهند تا این پروژه ‎ ها ساخته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در سه سال اخیر ۸۰۰ تخت به مجموع تخت‌های استان اضافه شده است، یادآورشد: 1000 تخت دیگر که شامل ۲۵۰ تخت در شهرستان کوهدشت ، ۲۵۰ تخت در شهرستان دورود و ۵۰۰  تخت در شهرستان خرم‌آباد است به مجموع تخت ‎ ها در آینده اضافه خواهد شد.

ساکی تصریح کرد: در حال حاضر به ازای هر 1000نفر 1.5 تخت در بخش دولتی داریم و توانستیم به نورم کشوری برسیم اما با اضافه شدن 1000 تخت پیش‌بینی شده به ۲.۲ دهم درصد خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار