رئیس کل دادگستری لرستان گفت: 227 زندانی با جرائم غیرعمد استان لرستان در سال 1395 آزاد شدند که هفت تن از آنها زن و مابقی مرد بودند.
کد خبر: ۴۳۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۰ 10 June 2017
جعفر بدری، ‌رئیس‌کل دادگستری لرستان، در مراسم جشن گلریزان زندانیان غیر عمد که  در خرم‌آباد، برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت جمعی از هموطنانمان در حوادث تروریستی تهران گفت: کشور ایران اسلامی ۱۷ هزار شهید ترور تقدیم کرده است.

 وی ادامه داد: جشن گلریزان برای زندانیان غیرعمد و بدهکاران مالی تشکیل می‌شود این در حالی‌است که در سال‌های متمادی عده زیادی از این طریق از زندان‌ها خارج شدند.

بدری با اشاره به این‌که بعضی از زندانیان ناخواسته به زند ان رفته‌اند، عنوان کرد: ستاد دیه این افتخار را داشته است که با کمک‌های مردمی و تسهیلات دولت و همکاری بانک‌ها عده‌ای از زندانیان غیرعمد را آزاد کند. 

رئیس‌کل دادگستری استان لرستان با اشاره به این‌که در جشن گلریزان باید بتوانیم قدمی برای این افراد برداریم و زندگی را به خانواده آنان برگردانیم، عنوان کرد: در سال ۹۵، آمار ۲۲۷ نفر از زندانیان غیرعمد آزاد شدند که هفت نفر خانم و ۲۲۰ نفر آقا بودند.

وی عنوان کرد: کمک‌های مالی که در جشن گلریزان زندانیان غیر عمد جمع‌آوری می‌شود برای کسانی است که بابت جرایم غیرعمد، مهریه یا نفقه پایشان به زندان باز شده است این در حالی‌است که در سال گذشته ۲۱ نفر از زندانیان غیرعمدی که آزاد شدند مشکل مهریه و نفقه داشتند.

بدری با بیان این‌که کل بدهی ۲۲۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد در سال گذشته ۱۵۷ میلیارد ریال بوده است، عنوان کرد: در حال حاضر ۳۷۵ نفر بدهکار مالی غیرعمد در زندان داریم که کل بدهی آنها ۳۰ میلیارد است.

رئیس‌ کل دادگستری استان لرستان گفت: اگر بتوانیم ۱۵ میلیارد تومان جمع‌آوری کنیم ۳۷۵ نفر از زندانیان غیر عمدی که در استان لرستان هستند، آزاد خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار