رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان گفت: بخش بزرگی از هزینه‌های ساخت درب سرداب امام زمان عج(ع) از طریق نذورات مردمی تامین شده و تا کنون ۸۰۰میلیون تومان برای آن هزینه‌ کرده‌ایم.
کد خبر: ۴۳۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۶ 12 June 2017
جعفر حقی‌پور رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان شامگاه یکشنبه در مراسم رونمایی از درب سرداب امام زمان(عج) در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه خرم‌آباد،اظهار کرد: برای ساخت این درب در مجموع ۸۰۰میلیون تومان هزینه کرده‌ایم که بخش اعظمی از این مبلغ از طریق اهداء نذورات مردمی لرستان تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه لازم است مردم در تامین مابقی این هزینه کمک کنند، عنوان کرد: مقدار 2کیلوگرم طلا با مکانیزم خاص، ۷۰۰کیلوگرم مس، ۲.۵متر مکعب چوب ساج، ۱۰۲ قطعه میناکاری، ۱۳ متر شیشه و مقداری استیل در ساخت این درب استفاده شده‌است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان به اقدامات این ستاد طی ۱۲ سال اشاره کرد و گفت: مراسم رونمایی از این درب امروز مصادف با سالروز دوازدهمین سال افتتاح ستاد بازسازی عتبات و ولات امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

حقی‌پور با یادآوری اینکه در طی این ۱۲ سال تاکنون ۱۲ میلیارد تومان نذورات مردمی از طرف مردم لرستان به این ستاد اهدا شده است، گفت: ۹ میلیارتومان از این مبلغ نذورات نقدی، اهدا ۱۵کیلوگرم طلا، اهدای 2 هزار و ۵۵۰ متر مربع سنگ چینی و کریستال، ۸۰تن کاشی و... از جمله ندوراتی است که توسط مردم اهدا شده‌است.

وی تصریح کرد: از این نذورات برای مشارکت در پروژه‌های مربوط به عتبات عالیات استفاده کرده‌ایم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان افزود: مشارکت در ساخت مجتمع‌های خدماتی درمانی در کربلا، ساخت زائرسرای حضرت زهرا(س) و ساخت گنبدهای طلایی امام‌جواد(ع) از جمله اقداماتی است که با کمک هزینه‌های نذورات مردی ساخته‌ایم. 

حقی‌پور خاطرنشان کرد: درب سرداب امام زمان(ع) نیز از امروز بعد از رونمایی  برای چند روز در معرض دید مردم در این مکان قرار می‌گیرد و پس از آن در شهرستان‌های استان گردانده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار