استاندار لرستان گفت: طرح ساماندهی رودخانه خرم‌آباد باید در سال ابتدایی فعالیت دولت دوازدهم اجرایی شود.
کد خبر: ۴۴۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰ 14 June 2017
هوشنگ بازوند استاندار لرستان ظهر امروز در جلسه ساماندهی رودخانه خرم‎آباد بیان کرد: ساماندهی رودخانه خرم‎آباد به عنوان یکی از پروژه‎های مهم به شمار رفته و می‌توان با تحقق آن شرایط را برای تبدیل خرم‌آباد به مقصد گردشگری مهیا کرد.

وی ادامه داد: معتقدم اگر این پروژه اجرایی شود نقطه عطفی در توسعه شهری ایجاد می‌کند و به نوعی لذت زندگی را به مردم می‎بخشد، رودخانه خرم‎آباد باید همچون  زاینده‎رود در بطن زندگی مردم جریان یافته و منجر به ایجاد فرصت‎های مناسب برای جذب گردشگران شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: طرح سامان‌دهی خرم‌رود، بسیار با ارزش است و در صورتی‌ که عملیاتی شود می‎تواند شهر را زنده کرده و به همین دلیل باید از آن به عنوان  یک ابر پروژه یاد کرد.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح ابهاماتی وجود دارد که باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد چراکه کمترین و بیشترین دبی رودخانه در آن لحاظ نشده است.

این مسئول افزود: راهبردها به تنهایی مشکلی از ما حل نمی‎کند، در این طرح باید مشخص شود که تعیین تکلیف به چه صورتی است و چگونه انجام خواهد شد، رودخانه خرم‎آباد دبی وحشی دارد و سازه‎هایی که در این طرح تعیین شده نمی‎تواند در برابر آن مقاومت کند برای همین باید مورد بازنگری قرار گیرد.

بازوند اظهار کرد: این طرح در استان می‎خواهد انجام شود و اگر بررسی‎های دقیقی در رابطه با آن صورت نگیرد تنها هزینه‎ای است که به هدر می‎رود.

استاندار خواستار تشکیل شورای عالی راهبردی برای چگونگی اجرای این طرح و لحاظ کردن یک ردیف بودجه ملی از سازمان برنامه‌وبودجه برای آن شد.

وی گفت: طرح ساماندهی رودخانه خرم‌آباد از مصوبات سفر ریاست محترم جمهور در اردیبهشت ۹۳ بوده و باید از طولانی شدن روند اجرای این مصوبه انتقاد نمود، این پروژه نهایتا در سال نخست دولت دوازدهم باید اجرایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار