نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: تداوم انقلاب اسلامی و پیشرفت ایران در سایه تبعیت از ولی فقیه است.
کد خبر: ۴۴۲۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱ 16 June 2017
آیت‌الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان در خطبه­‌های امروز نماز جمعه خرم‌آباد ضمن توصیه همگی به تقوا اظهار کرد: حضرت علی(ع) خطاب به فرزندانش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) که در واقع خطاب به همه­ مردم است، می­‌فرماید، مردم به دنیا پرستی رو نیاورید اگرچه دنیا به شما روی آورد و بر آنچه از دنیا از دست می­دهید افسوس و غم نخورید، همیشه حق را بگویید و برای پاداش روز قیامت عمل کنید که بهترین توشه تقواست.

وی با بیان تسلیت شهادت امیر مومنان حضرت علی(ع) افزود: برجسته‌ترین ویژگی حضرت علی(ع) عدالت بود، حضرت علی(ع) اسطوره عدالت بود و تمام تلاش آن حضرت در دوران حکومت برای استقرار عدالت در جامعه بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان ادامه داد: حضرت علی(ع) برای حکومتش شاخصه‌هایی را در نظر گرفته بود که مهمترین شاخصه آن حضرت عدالت، پیشرفت و معنویت است و برای این سه اصل که آرمان او بوده تلاش زیادی انجام داد.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه حضرت علی(ع) الگوی عدالت است، خاطرنشان کرد: از نظر حضرت علی(ع) روح اسلام و حکومت به عدالت است، نام علی(ع) با عدالت آمیخته شده تا جایی که گفته شده الگوی عدالت بوده، همه فضیلت­ها در علی(ع) به نحو اعلاء تحقق پیدا کرده است و لذا همه قشرها به شجاعت، عبادت، زهد، تقوا و مهر و عطوفت علی(ع) افتخار می‌کنند.

وی تصریح کرد: سلام خدا به علی(ع)، سلام خدا به عدالت علی(ع)، سلام خدا بر مضلومیت علی(ع) و سلام خدا بر ابر مرد عدالت و فضیلت و خوبی­ها باشد.

امام جمعه خرم‌آباد به بیان مناسبت­ها اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران نظام شاخص­ها، تجربیات و محورهای اساسی انقلاب اسلامی را بیان فرمودند که این سخنان حکیمانه به معنای آرامش و همچنین چراغ راه آینده کشور است.

وی افزود: از این رو لازم است این سخنان ملاک حرکت مسئولان و دولت جدید قرار گیرد، مقام معظم رهبری در این سخنان شاخص‌ها و مسیر حرکت انقلاب اسلامی ایران و سیاست­های کلی نظام را تبیین کردند.

نماینده ولی فقیه خاطر نشان کرد: امروز در طوفان بحران­ها و چالش­ها ضرورت وجود ولی فقیه را کاملا احساس می‌کنیم، مقام معظم رهبری توانست با وجود این همه توطئه و فتنه­ها قریب به 3 دهه بعد از ارتحال امام خمینی(ره) این کشتی انقلاب اسلامی را به سر منزل مقصود به هدایت برساند و خدا را بر این نعمت شاکریم.

امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه تداوم انقلاب اسلامی ایران به تبعیت از ولی فقیه است تصریح کرد: ما تجربه کرده‌ایم امروز وجود ولی فقیه آرامش بخش دل­ها و باعث وحدت و انسجام بوده، وی باعث سوق دادن همه به سوی اهداف و آرمان­های انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز جمهوری اسلامی در منطقه و جهان قدرتمند حاضر می­شود به دلیل منطق ولی فقیه است گفت: قطعا در جامعه باید یک منطق حاکم باشد و آن منطق ولی فقیه و رهبر فرزانه و حکیم ایران اسلامی است چرا که منطق ولی‌فقیه منطقی مستحکم، عادلانه و شایسته اعتماد بوده، ملت ایران به وجود رهبری اعتماد دارند زیرا منطق صحیح و عادلانه دارد و با تقوا و خداترس است، منطق ولی فقیه تامین کننده منافع ملی، تامین کننده عزت ملی، وحدت و انسجام و اعتدال ملی است.

آیت‌الله میرعمادی افزود: خدا را بر این نعمت شاکریم و تداوم انقلاب اسلامی و پیشرفت ایران را در سایه­ی تبعیت از ولی فقیه می­دانیم.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه شنبه هفته آینده سالروز فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی است افزود: جهاد سازندگی الگوی خوبی برای خدمت و برای رفع محرومیت جامعه است، جهاد سازندگی در روستاها خدمات بسیار ارزشمندی را انجام داده، همچنین در دوران دفاع مقدس به عنوان سنگرسازان این سنگر نام گرفتند و از این رو خدمات در ذهن و یاد مردم زنده است.

امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه امروز نیازمند روحیه و هویت جهادی هستیم اذعان کرد: روحیه وهویت جهادی ضامن پیشرفت ماست و امروز اگر بخواهیم در سال تولید و اشتغال، تولید را تقویت و اشتغال را نهادینه کنیم باید مسئولان به روستاها توجه جدی داشته باشند و اشتغال روستائیان را در راس کار خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: خدمات مختلفی از جمله آب، برق و بهداشت را به روستا بردیم اما در کنار این­ها اشتغال ایجاد نکردیم و در نتیجه شخص روستایی با بیکاری و مشکلات کشاورزی به حاشیه شهرها مهاجرت کرده و مشکلات حاشیه نشینی را به وجود آورده است و لذا بایستی اشتغال روستایی‌ها مورد حمایت جدی قرار گیرد تا ضمن اینکه تولید تقویت شود، اشتغال جامعه نیز سر و سامان گیرد.

آیت الله میرعمادی با اشاره به مناسبت روز 31 خرداد ماه اظهار کرد: روز چهار شنبه سالروز شهادت شهید بزرگوار مصطفی چمران است، شهیدی که امام خمینی(ره) بعد از شهادت وی این چنین فرمودند که  شهید چمران مبارزی جنگجو و پرهیزکار بود که کشور ایران اسلامی به او و اقسام او احتیاج مبرم دارد.

وی با بیان اینکه شهید چمران الگویی برای نسل جوان است گفت: شهید چمران الگوی تقوا، شجاعت، دلاوری است، نیایش­های این شهید صفا دهنده روح و جان بوده و ما امروز هم به امثال شهید چمران نیازمندیم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به واژه آتش به اختیار تصریح کرد: در دیداری که مقام معظم رهبری با دانشجویان داشتند یک تعبیری را به کار بردند و آن تعبیر آتش به اختیار است که متاسفانه بعضی­ها از این تعبیر برداشت غلطی کردند و یا احیانا موضع‌گیری داشته‌اند در حالی که اگر تعقل می‌کردند معنی این کلمه را می­فهمیدند.

وی ادامه داد: واژه آتش به اختیار یک واژه نظامی- امنیتی است و هرگاه یک رهبر و یک فرمانده به مجموعه نیروهای خوداعتماد و اطمینان داشته باشد برای پیشبرد اهداف به آنها این جمله را می‌گوید؛ آتش به اختیار، یعنی هر کجا که احساس مسئولیت کردید مطابق با قانون و مقررات عمل کنید و این یک استدلال عقلانی پذیرفته شده­ی جامعه است.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در فرهنگ دینی از واژه آتش به اختیار به عنوان امر به معروف و تذکر اسلامی یاد شده است گفت: اینکه بعضی­ها از این تعبیر برداشت غلط و سوء تفاهمی داشته باشند یقینا نادرست است.

آیت‌الله میرعمادی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری به عقلانیت، فهم، تجزیه و تحلیل دانشجویان و نسل جوان اعتماد دارند و آنان را به عنوان افسران جنگ نرم نامیده است، این افسران باهوش، باعقل، بادرایت در زمانی که مسائل فرهنگی دچار معضلات می­شود آتش به اختیارند.

نماینده ولی فقیه در پایان به راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و افزود: روز جمعه آینده روز قدس است، روز قدس نماد وحدت مسلمانان در برابر اجانب، استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی است.

وی گفت: مردم ایران هر ساله در روز قدس با دهان روزه یا فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر داده و نشان می­دهند نسبت به استکبار جهانی، ظالمان و غاصبان نفرت دارند و امسال نیز با شکوه و با عظمت در راهپیمایی روز قدس حضور گسترده ای خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار