فرمانده انتظامی استان لرستان گفت: محموله ۸ میلیارد ریالی قاچاق کالای فاقد مجوز گمرکی در لرستان توقیف و ۲ نفر دستگیر شد.
کد خبر: ۴۴۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹ 17 June 2017
سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان لرستان ظهر امروز در جلسه اندیشه ورزی با موضوع چالش‌ها، فرصت‌ها و راهکارهای فراروی مبارزه با نگرش و نقش دستگاه‌های دولتی و خصوصی در پیشگیری اجتماعی از قاچاق کالا که درمحل سالن جلسات ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد اظهار داشت: قاچاق بی‌رویه کالا و ارز موجب بی‌رونقی بازار داخلی می‌شود که مبارزه با این پدیده شوم امری ضروری و نیازمند همت و اراده همگانی است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال راهبرد اساسی است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان شعار سال ارائه شده و با توجه به حساسیت‌های زمانی به عنوان یک راهبرد در تمام ابعاد مدیریتی، فردی و اجتماعی کشورمان مد نظر قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی استان لرستان عنوان کرد: با توجه به پیامدهای قاچاق کالا بایستی راهکارهای مقابله با قاچاق را با وحدت تمام دستگاه‌های دولتی و مردم و به تبع آن با فرهنگ سازی در بین مردم ارائه کرد.

وی بیان کرد: پدیده قاچاق کالا با فرهنگ و باورها مرتبط است و هر گونه راهکاری باید در جهت تقویت فرهنگ عمومی باشد، بسیاری از کالاهای قاچاق جزء کالاهای اساسی مصرف کننده‌ها نیست و برای تشویق مردم به مصرف کالای تولید داخل باید فرهنگ سازی شود.

سردار قنبری از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف مقادیری لوازم خانگی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرستان چگنی خبر داد و تصریح کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر جابه‌جایی مقادیری لوازم خانگی قاچاق توسط فردی با یک دستگاه کامیون از استان‌های جنوبی کشور به پایتخت موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ماموران این فرماندهی در محور آزاد راه "اندیمشک - خرم آباد" مستقر شده و با مشاهده کامیون آن را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان لرستان گفت: در بازرسی از کامیون مذکور مقادیر زیادی لوازم خانگی شامل کولر گازی، مایکروفر و لباسشویی فاقد مجوز گمرکی کشف شد.

وی با بیان اینکه یک متهم در این رابطه دستگیر شد اظهار داشت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کردند.

سردار قنبری افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک دستگاه کشنده کانتینربر حامل کابینت ام دی اف خارجی قاچاق را به ارزش هشت میلیارد ریال را توقیف کردند. 

وی عنوان کرد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در آزاد راه " خرم زال" به یک دستگاه خودرو کامیون کشنده مشکوک و بلافاصله آن را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان لرستان بیان کرد: ماموران در بازرسی از کامیون، مقدار هشت تن و 380 کیلوگرم کابینت ام دی اف قاچاق فاقد مجوز گمرکی کشف و دو نفر را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه محموله قاچاق کشف شده از استان‌های جنوبی به مقصد پایتخت بارگیری شده بود تصریح کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار