به میزبانی شبکه بهداشت شهرستان الیگودرز؛ کلاس های آموزش پیشگیری از تب کریمه کنگو در این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱ 17 June 2017

با توجه به اینکه در شهرستان الیگودرز چهار نفر به بیماری  تب کریمه مبتلا شده اند؛ کلاس آموزشی به میزبانی شبکه بهداشت شهرستان الیگودرز برگزار شد. در این کلاس گروهی از افراد به صورت داوطلبانه حضور داشتند.


آنچه مشخص است این افراد پس از دریافت آموزش های لازم به صورت داوطلبانه و خیر خواهانه برای مناطق مختلف و دور دست شهرستان اعزام خواهند شد تا ضمن آموزش به خانواده ها در مورد چگونگی شیوع بیماری تب کریمه آنها را از عواقب سهل انگاری در این زمینه آگاه نمایند. 

در این کلاس ها ضمن یادگیری مطالب مرتبط با تب کریمه؛ به شکل پرسش و پاسخ نکات مبهم و سوالات موجود در ذهن شرکت کنندگان پاسخ داده شد.

لازم به ذکر است که سالانه حدود۱۰ الی ۱۲ هزار دام وارد شهرستان الیگودرز می شود و از سویی دیگر قرار گرفتن در فصل گرما که فصل زاد و ولد و فعالیت کنه ها که ناقل بیماری خطرناک و کشنده تب خون ریزی دهنده کریمه کنگو لزوم گسترش این اموزش ها را توجیه می نماید. 

در فصل تابستان و افزایش دمای هوا احتمال بروز و انتشار این بیماری افزایش پیدا می کند.  این بیماری بین انسان و دام مشترک هست. 

تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در دام بدون علائم است و دام به عنوان ناقل بیماری ویروس بوده و انسان به شدت در معرض ابتلا به این بیماری از طریق گزش کنه یا تماس با ترشحات خونی دام آلوده است. 

این بیماری یک بیماری خطرناک و قابل انتقال به انسان است که در صورت ابتلاء فرد به این بیماری، اگر اقدامات تشخیصی و درمانی به موقع انجام نشود، موجب مرگ فرد مبتلا می شود.


گزارش و عکس: حجت آذرخوش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار