دبیر انجمن فرآورده‌های گوشتی با بیان اینکه طبق مصوبه جدید سازمان استاندارد، تولید و استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی آزاد شده است، گفت: استفاده از این محصول در سوسیس و کالباس نیازمند دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو است.
کد خبر: ۴۴۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 18 June 2017
مجید افلاکی در گفت‌ و گو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه ممنوعیت تولید و استفاده از خمیر مرغ در کارخانه‌های سوسیس و کالباس از سوی سازمان استاندارد برداشته شده است، اظهار داشت: تولید و استفاده از خمیر مرغ در کارخانه‌های فرآورده‌های گوشتی امکان‌پذیر شده که البته برای مصرف این محصول در تولید سوسیس و کالباس باید پروانه ساخت جدید برای کارخانه‌های متقاضی ازسوی سازمان غذا و دارو صادر شود. 

وی تصریح کرد: در مورد زمان استفاده از خمیر مرغ در تولیدات سوسیس و کالباس نیز باید ببینیم که پروانه ساخت جدید برای کارخانه‌ها چه زمانی صادر می‌شود. 

افلاکی با تأکید بر اینکه تولید خمیر مرغ تنها در کارخانه‌های تولیدکننده سوسیس و کالباس امکان‌پذیر است، افزود: این تولیدکنندگان می‌توانند از مرغ مصرفی روزانه خود، خمیر مرغ را تولید کنند که البته برای مصرف آن در سوسیس و کالباس باید پروانه ساخت داشته باشند. 

وی ادامه داد: مصوبه سازمان استاندارد پس از دو سال تحقیق و بررسی توسط سازمان استاندارد، سازمان دامپزشکی و سازمان غذا و دارو صادر شده و در این زمینه مقایسه‌هایی بین تولیدات اروپایی، امریکایی و همچنین آسیایی صورت گرفته است. 

به گفته وی، کارخانه‌های تولیدکننده سوسیس و کالباس حاوی خمیر مرغ باید محصولات خود را در بسته‌بندی‌هایی با رنگ زرد عرضه کنند و بر روی محصول نیز در مورد استفاده از خمیر مرغ به خریداران اطلاع‌رسانی شود. 

دبیر انجمن فرآورده‌های گوشتی با بیان اینکه مقدار کمی از تولیدات روزانه کارخانه‌های فرآورده‌های گوشتی به سمت تولید با استفاده از خمیر مرغ خواهد رفت، گفت: شرایط تولید و استفاده از خمیر مرغ بر اساس مشخصه‌های تعیین‌ شده از سوی سازمان استاندارد خواهد بود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار