مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان لرستان گفت: طرح هادی مهارت برای افزایش مهارت دانش آموزان لرستانی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۴۴۳۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳ 18 June 2017
رحمان قلاوند مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان لرستان در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد یکی از مشکلات سیستم آموزش‌وپرورش را عدم تعادل بین رشته‌های نظری و مهارتی دانست و اظهار داشت: در بعضی از استان‌ها این عدم تعادل بین رشته‌های نظری و عملی شدیدتر است و هرم آموزشی تقریبا وارونه است.

وی افزود: با توجه به اینکه در فصل تابستان زمینه فراهم می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند در کلاس‌های مهارتی شرکت کنند می‌توانیم دانش‌آموزان را به سمت مراکز آموزشی هدایت کنیم و یک نوع استعدادیابی، استعدادسنجی و رویکرد مهارت‌محوری را در پیش بگیریم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان لرستان با بیان اینکه طرح هادی مهارت برای مهارت هر چه بیشتر دانش آموزان در استان لرستان اجرا می‌شود عنوان کرد: مقدماتی برای آموزش دانش‌آموزان آغاز می‌کنیم و مراکز آموزشی در رشته‌هایی که مد نظر است برای توانمندی دانش آموزان خدماتی را ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: دبیر خانه دائمی این طرح در آموزش‌وپرورش و اداره کل فنی و حرفه‌ای تشکیل و سعی می‌شود کمک کنیم هر چه بیشتر زمینه ایجاد رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی را در استان فراهم کنیم.

قلاوند تصریح کرد: باید دسترسی دو جانبه به پورتال‌های آموزش‌و‌پرورش و فنی و حرفه‌ای باشد تا بروکراسی را کم کنیم وصدور گواهی‌نامه از طریق آموزش‌وپرورش انجام شود؛ باید سهم رشته‌های مهارتی  را در کل رشته‌ها تقویت کنیم و می‌توانیم این طرح را به عنوان طرح همکاری نمونه ملی ارائه دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار