مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان با اشاره به معرفی ۵نفر از بانوان برای تصدی پست های مدیریتی شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: زنان از شایستگی بالایی در حوزه های مدیریتی برخوردار هستند.
کد خبر: ۴۴۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸ 20 June 2017
رضا میرزایی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان صبح سه شنبه در مراسم معارفه چند نفر از روسای گروه های آب منطقه ای لرستان، در سخنانی اظهار داشت: با وجود پیشرفت های قابل توجهی که زنان در زمینه تحصیلات و مشارکت های اجتماعی و مدنی کشور داشته اند و همچنین کاهش فاصله سطح سواد و موفقیت زنان در عرصه های علمی با مردان، متاسفانه سهم زنان از پست های مدیریتی در ادارات و سازمان های کشور ناچیز و در پست های وزارتی و سطوح کلان نادر است.

وی با بیان اینکه زنان در ایران حدود نیمی از جمعیت فعال را تشکیل می دهند و از ظرفیت، توانمندی و شایستگی بالایی برای تصدی در حوزه های مختلف مدیریتی برخوردار هستند، گفت: هرحوزه مدیریتی که به زنان واگذار شده عملکرد قابل قبولی داشته اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان با بیان اینکه موانع و مشکلاتی بر سر راه زنان برای تصدی پست های مدیریتی وجود دارد، گفت: برخی از این موانع ناشی از نارسایی و خلاء های قانونی و برداشت های نادرست و سلیقه ای از قانون و برخی نیز مربوط به تفکر سنتنی مردسالاری و عملکرد خود زنان بر می گردد.

میرزایی بیان داشت: متاسفانه تفکر مردان در انتصابات و عدم باور اکثریت به توانایی زنان در اداره امور در سطوح بالای مدیریتی بر جامعه حکمفرما است و عده ای بر این باورند که مردان مدیریت بهتری دارند.

وی با بیان اینکه ساختار مدیریتی در عرصه های مدیریتی و سیاستگذاری ها در کشور ایران یک ساختار مردانه است، گفت: تعصبات سنتی در مقابل زنان برای گرفتن پست های مدیریتی وجود دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان با بیان اینکه تفکر سنتی مرد سالارانه حاکم بر جامعه نقش زنان را در محدوده خانه تعیین کرده است، افزود: بخشی از این مشکل به خود زنان بر می گردد و اکثریت زنان هم این تفکر سنتی مرد سالاری را پذیرفته اند.

میرزایی با بیان اینکه زنان جامعه ما برای تصدی پست های مدیریتی مطالبه گر نیستند، گفت: امیدواریم جامعه ما به آن حد از بلوغ فکری برسد که در تصدی پست های مدیریتی مسئله جنسیتی مطرح نباشد بلکه معیار توانایی و شایسته سالاری جایگزین آن شود و با بازنگری در ساختار اداری و قوانین و مقررات در مورد زنان موقعیت زنان تغییر و ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید خواهان افزایش مشارکت زنان در تصدی پست های مدیریتی است، افزود: در این راستا برای تحقق برنامه های دولت، شرکت آب منطقه ای پست های مدیریتی را به زنان شاغل در شرکت واگذار کرده و امیدواریم که عملکرد موفقیت آمیز آنها الگویی برای سایر ادارات استان باشد.

بنابر این گزارش، در پایان این مراسم زهرا شهبازی به عنوان رئیس گروه بازرسی و مدیریت عملکرد، نوشین برومند به عنوان مدیر دفتر هیئت مدیره و مدیر عامل، شیرین سعیدی به عنوان رئیس گروه تلفیق و بیلان، نینا اسدی پور به عنوان رئیس گروه بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آب و برق آبی و همچنین شیدا برمه زیار به عنوان مشاور مدیر عامل آب منطقه ای لرستان در امور بانوان معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار