رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه گفت: ۳۵ چاه غیرمجاز در اطراف تالاب هشیلان شهرستان کرمانشاه شناسایی شده است که باید هر چه سریعتر پر شود.
کد خبر: ۴۴۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹ 22 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم محمدحسین فلاحتی  در جلسه ستاد بحران شهرستان که در فرمانداری برگزار شد با اشاره به اینکه پر کردن 35 چاه‌ غیرمجاز اطراف تالاب هشیلان نقش مهمی در احیای این تالاب دارد اظهار داشت: تالاب هشیلان سوءتفاهم طبیعت نامیده می‌شود و به تازگی نیز دچار حریقی شد که با حضور به موقع نیروها اطفا شد.

وی با اشاره به اینکه تالاب هشیلان یکی از مناطق منحصر به فرد برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر و بومی است عنوان کرد: با توجه به گرم و خشک بودن منطقه این تالاب در تعدیل و پایش هوای منطقه تأثیر بسیار زیادی دارد.

فلاحتی با بیان اینکه به تازگی دولت در راستای اجرای اصل 123 قانون حفاظت و احیای تالابهای کشور موظف به تعیین بودجه‌هایی برای این مناطق است گفت: انتظار می‌رود اعتباراتی برای خرید مستثنیات اراضی تالاب هشیلان در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه براساس قانون آتش زدن پس‌چر مزارع توسط کشاورزان جرم محسوب می‌شود عنوان کرد: برای حفاظت از تالاب هشیلان نیز می‌توان به تعدادی از دانش‌آموزان به عنوان همیار محیط زیست کارت شناسایی اعطا کرد.

وی به تسریع در راه‌اندازی سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان که اکنون دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی است اشاره و بیان کرد: 100 هزار هکتار از 390 هزار هکتار منابع طبیعی استان در مناطق حفاظت شده بیستون و حیات وحش است و انتظار می‌رود بودجه‌های تخصیص یافته باید به نسبت تقسیم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار