دادستان مرکز لرستان تاکید کرد: آمار بالای بیکاران لرستانی زیبنده نظام اسلامی و در شأن مردم این استان نیست و مسئولان در این زمینه باید پاسخگو باشند.
کد خبر: ۴۵۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵ 02 July 2017
 سعید رازانی دادستان مرکز لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زندگی سالم در احترام به قوانین معنا پیدا می کند و رعایت قوانین و مقررات به طور حتم موجبات آرامش و امنیت فردی و اجتماعی را فراهم می کند.

رازانی بیان کرد: هرچند در عرصه بین المللی ممکن است امنیت توسط گروههای تروریستی تهدید شود لیکن جواب کوبنده موشکهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان پاسداران همیشه بیدار وطن جواب دندان شکنی را به یاوه گویی استکبار جهانی، گروههای تروریستی و عربستان سعودی داد.

دادستان مرکز لرستان با تاکید بر اینکه ما باید با حضرت امیرالمنین علی(ع) به عنوان یک انسان کامل و تجلی حق و حقیقیت بیشتر آشنا شویم گفت: ابعاد شخصیتی امام علی(ع) از چنان گستردگی وجودی برخوردار است که می تواند الگوی تمام عیاری برای دولتمردان و به خصوص قضات و کارکنان دستگاه قضایی باشد.

ایشان با بیان اینکه آیت الله بهشتی  به جامعه امروز نشان داد که می توان پیرو صدیقی برای راه ائمه معصومین بود گفت: هرچند این شهید بزرگوار و ۷۲ تن از یاران با وفایش به طور ناجوانمردانه ای به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، لیکن اندیشه پویای این شهدا همواره چراغ راه دستگاه قضایی بوده است.

وی به بیان عملکرد مجموعه قضایی لرستان و سازمانهای تابعه در سال گذشته پرداخت و خاطر نشان کرد: آمار قضایی روند رو به کاهش جرایم در استان لرستان را نشان می دهد و این مهم منبعث از اعتقادات دینی و افزایش سطح آگاهی و دانش حقوقی افراد جامعه است.

دادستان مرکز لرستان با بیان اینکه در این زمینه مدیریت رئیس کل دادگستری لرستان و همچنین آگاهی بخشی رسانه ها در ترویج برنامه های فرهنگی و فعالیتهای فرهنگی معاونت فرهنگی دادگستری استان، نقش بسیار مهمی را در این زمینه عهده دار هستند گفت: در سال گذشته ۱۳۷ هزار پرونده در محاکم دادگستری استان رسیدگی شد و این مهم نشان از حجم بالای کار، دقت عمل قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان لرستان دارد که با وجود کمبود نیروی انسانی و مالی از عملکرد قابل قبولی در سطح کشور برخوردار هستند.

رازانی با اشاره به اینکه براساس آمار مستند قضایی، لرستان جزء پنج استان امن کشور قرار دارد و با علم اینکه روند رو به کاهش پرونده ها در سنوات گذشته نیز در این استان استمرار داشته است ادامه داد: می طلبد دولت و بخش خصوصی با سرمایه گذاری در لرستان هم به سود اقتصادی خود برسند و هم گامی بلند در راستای تحقق توسعه عدالت محور بردارند.

وی با اشاره به آمار بالای بیکاران لرستانی بیان کرد: آمار بالای بیکاران لرستانی زیبنده نظام اسلامی و در شأن مردم لرستان نیست، چرا جوانان تحصیل کرده و جویای کار لرستانی به دلیل نبود کارخانجات و ضعف اقتصادی و سوء مدیریت در گرداب بیکاری دست و پا بزنند، مگر جوانان آیندسازان کشور نیستند، از آینده سازانی که آیندیشان در ابهام است چه انتظاری می توان داشت، مسئولان و دولتمردان باید جابگوی اشتغال باشند که برای لرستان چه کرده اند؟ محرومیت لرستان کی می خواهد پایان یابد؟  

دادستان مرکز لرستان با اشاره به اینکه منشأ اکثر جرایم اقتصادی است و مشکلات معیشتی که خانواده ها با آن روبرو هستند موجب شده است تا افراد در مرحله اولیه ارتکاب جرم قرار گیرند افزود: دولت در این خصوص مسئول اصلی در راستای رفاه اجتماعی در عرصه های اشتغال زایی، بسط و گسترش خدمات رفاهی و ورزشی، ترویج بسته های حمایتی از خانوارهای در معرض آسیب و آموزش همگانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار