معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: مراکز نگهداری افراد معلول به پیمانکارهای ذیصلاح واگذار شود.
کد خبر: ۴۵۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ 12 July 2017
محمداصلانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در نشست علمی تخصصی مدیران ارشد بهزیستی سراسر کشور، اظهار کرد: دبیرخانه ستاد مناسب‎سازی خوش درخشیده‎اند و سعی کرده‎ایم براساس باورها و چیزهای که قانون برای ما تعیین تکلیف کرده است این مهم را برای دستگاه‎ها و شهرداری‎ها تبیین و تفهیم کنیم.

وی افزود: یکی از ضروریات امروز اجتماع این است که شهرداری و دستگاهای اجرایی به‎گونه‎ای اقدام کنند تا افراد کم توان در همه ابعاد بتوانند بدون مددخواهی از دیگران با حفظ کرامت خود بتوانند به زندگی روزمره خود ادامه حیات دهند.

معاون استانداری لرستان تصریح کرد: در این راستا تاکنون موفق بوده‎ایم البته تا برنامه‎های طراحی شده فاصله داریم ولی این مهم برای شهرداری و دستگاه‌های اجرایی جا افتاده است و تصمیمات خوبی در زمینه عمل و طرح اتخاذ شده است.

اصلانی اضافه کرد: امید می‎رود در سال 96 همچون سال گذشته در مناسب‎‏سازی معابر و  مبلمان شهری اقدمات خوبی انجام شود.

وی بیان کرد: دستگاه قضایی در این راستا هماهنگی خوبی را داشته‎اند و مناطق حاشیه‎نشین و مشکل‎دار را رئیس دادگستری رصد می‎کنند و به صورت تیمی بازدید به عمل می‎آید و بعد از تصمیمات گرفته شده احکام به راحتی زده می شود و اقدام می‎کنیم.

معاون استانداری لرستان خاطرنشان کرد: یک منطقه از شهر خرم‎آباد را به عنوان پایلوت برای مناسب سازی انتخاب کرده‎ایم و طرحش طراحی و تدوین شده که امید می‎رود ظرف مدت 2 ماه آینده طرح نهایی شود.

اصلانی با بیان اینکه امید می‎رود این طرح الگوی برای بقیه شهرداری‎ها و سایر استان‎های کشورشود، اظهار کرد: در مراکز نگهداری استاندارها رعایت می‎شود و مددکاران مانند یک مادر حقیقی افراد را در این مراکز نگهداری می‎کنند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‎شود مراکز نگهداری به پیمانکارهای ذیصلاح واگذار و در این راستا الگوهای تدوین شود و افرادی که می‎خواهند در این مراکز کار کنند استاندارد فضای آنها تعریف شده باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار