نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: بانک مرکزی به منظور بازگشت آرامش به نظام بانکی کشور در مدت زمان تعیین شده از سوی مجلس شورای اسلامی تکلیف سپرده های مردم را مشخص نماید.
کد خبر: ۴۵۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 14 July 2017
مجید کیان پور نایب رییس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به نتایج مطلوب گفتگوی رییس بانک مرکزی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با تعیین تکلیف مطالبات مردم از موسسات مالی و اعتباری فاقد یا دارای  مجوز از جمله موسسه آرمان، گفت: متاسفانه این موسسات با عملکرد ضعیف خود نه تنها نظام بانکی کشور را زیر سوال بردند بلکه اختلالاتی را در فعالیت سایر بانک ها و موسسات دارای مجوز نیز به وجود آوردند.

بانک مرکزی در بروز مشکلات موسسات مالی و اعتباری قصور دارد

نماینده مردم دورود و ازنا با بیان اینکه بانک مرکزی در بروز مشکلات موسسات مالی و اعتباری قصور دارد، تصریح کرد: بانک مرکزی نمی تواند از بار این مسئولیت شانه خالی کند، زیرا علیرغم اینکه به گفته مدیران آن چنین موسساتی فاقد مجوز بودند اما بانک مذکور به عنوان مرجع رسمی نظارت بر فعالیت بانک ها و موسسات مالی و اعتباری ضروری بود نقش قانونی خود را ایفا و عملکرد آنان را رصد می کرد.

انتقاد از عملکرد نظارتی بانک مرکزی

کیان پور از عملکرد نظارتی بانک مرکزی انتقاد کرد و گفت: به طور قطع اگر بانک مرکزی به وظیفه قانونی خود در قبال موسساتی مانند آرمان و کاسپین عمل می کرد، مردم امروز با این همه مشکل و سردرگمی مواجه نبودند.

تاکید بر ضرورت ورود جدی بانک مرکزی در استرداد سپرده های مردم

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت ورود جدی بانک مرکزی در استرداد سپرده های مردم، از رییس این بانک درخواست کرد به منظور بازگشت آرامش به نظام بانکی کشور در مدت زمان تعیین شده از سوی مجلس شورای اسلامی تکلیف  سپرده های مردم را مشخص نماید.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین از بانک مرکزی تقاضا داریم چنانچه سپرده گذاری در سایر موسسات دارای مجوز  از لحاظ قانونی مشکلی ندارد، نگرانی های مردم را رفع و به عادی شدن فعالیت این موسسات کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار