معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: در ایران ۲۰ درصد متخلفان پس از پایان دوران محکومیت دوباره مرتکب جرم شده و به زندان بازگردانده می شوند، در حالی که این رقم در جهان 5درصد است.
کد خبر: ۴۶۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵ 16 July 2017
به گزارش خراسان، شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، در نخستین کارگروه تخصصی زنان و خانواده که روز گذشته برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه بیشترین درصد بازگشت متخلفان به زندان ها در ایران اتفاق می افتدآن هم در فصل زمستان. وی ادامه داد: با وجود تلاش مجموعه‌های مختلف در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، هنوز افزایش آسیب‌ها روندی نگران کننده دارد و در این زمینه باید فعالیت‌ها از حالت جزیره‌ای خارج و هماهنگی‌ و پیگیری های مورد نیاز برای کنترل و رفع آسیب‌های اجتماعی انجام شود.
 
20 درصد، 40 یا 46 درصد؟
 
با این حال «الفت» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در اول  تیرماه ۱۳۹۵ این موضوع را با آمار متفاوتی عنوان کرده بود. به گفته او ۴۰ درصد مجرمانی که مرتکب جرم می شوند، پس از آزادی به زندان باز می گردند.(خبرگزاری مهر) همچنین دکتر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها نیز در آذر94 از آمار 46 درصدی سخن گفته و عنوان کرده بود: «۴۶ درصد کسانی که وارد زندان می شوند، بازگشت به زندان دارند و دارای سابقه هستند و این نشان می دهد که جامعه، زندانی را پس از دوران محکومیت و متنبه شدن مورد حمایت قرار نداده و آنان را درک نکرده است که آنان پس از آزادی به زندان بازگشته اند.» (مهر)
 
این سه آمار درحالی پیش روی ماست که اگر مبنا را 40 درصد اعلامی قوه قضاییه و عدد نزدیک به آن یعنی46درصد سازمان زندان ها بگذاریم، بعید به نظر می رسد طی یک یا دوسال این آمار 50درصد کاهش یافته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار