عاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان از تعطیلی فاز 3 کارخانه سيمان دورود به منظور اجراي عمليات های مرتبط با کاهش آلودگی هوا و افزايش راندمان سيستم هاي كاهنده غبار از ١٠ تير 1396 به مدت ٤٠ روز خبر داد.
کد خبر: ۴۶۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ 17 July 2017
معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان از تعطیلی فاز 3 کارخانه سيمان دورود به منظور اجراي عمليات نشتي گيري، ارتقا، برج هاي خنك كننده سيستم غبارگير و تعميرات اساسي و دمونتاژ و اصلاح فيلترها و آسياب و سيستم هاي كنترلي آن ها و افزايش راندمان سيستم هاي كاهنده غبار از ١٠ تير 1396 به مدت ٤٠ روز خبر داد.

الهام برنا پس از بازدید میدانی از خط سه کارخانه سیمان دورود در این خصوص اظهار داشت: واحدهاي صنعتي و توليدي ملزم به رعايت استانداردهاي محيط زيست هستند و بر اساس همین اصل  فاز ٣ كارخانه سيمان دورود به منظور اجراي عمليات نشتي گيري، ارتقا، برج هاي خنك كننده سيستم غبارگير و تعميرات اساسي و دمونتاژ و اصلاح فيلترها و آسياب و سيستم هاي كنترلي آن ها و افزايش راندمان سيستم هاي كاهنده غبار از ١٠ تير 13٩٦ بمدت ٤٠ روز تعطيل خواهد بود و پس از اتمام عمليات، پايش خروجي ها به منظور ارزيابي عملكرد صورت مي پذیرد. معاون نظارت و پایش محیط زیست لرستان گفت: به منظور ارزيابي عملكرد زيست محيطي واحدهای صنعتی، این واحدها حداقل هر سه ماه يك بار پايش مي شوند، ضمن این که صنايع بزرگ ملزم به نصب سيستم هاي پايش آنلاين هستند.

كارخانه سيمان دورود داراي سيستم پايش آنلاين است و به صورت مستمر پايش مي شود. واحد يك اين كارخانه از سال 13٩٤ تاكنون تعطيل است و واحد دو با ظرفيت ١٠٠٠ تُن در روز فعال است و سيستم هاي كاهنده غبار و گازهاي خروجي داراي عملكردي در حد استانداردهاي محيط زيست هستند، خروجي استك واحد سه كارخانه با ظرفيت ٢٥٠٠ تن در روز، بيش از حد استاندارد بوده و پس از اخطارهاي زيست محيطي، كارخانه ملزم به رفع آلايندگي گرديده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار