کد خبر: ۴۶۵۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 23 July 2017
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۰۰ نماینده طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس را به منظور طرح در صحن علنی مجلس امضاء کردند.


به گزارش تسنیم، جبار کوچکی‌نژاد در رابطه با رد کلیات طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی اظهار کرد: این طرح در کمیسیون آموزش مجلس بررسی شد و موافقان و مخالفان نظرات خود را بیان کردند اما دو سوم اعضای کمیسیون به آن رأی مثبت ندادند.


وی افزود: این جمعیت 30 هزار نفر هستند و سال 94 آموزش‌وپرورش تعداد 28 هزار نفر را اعلام کرد، 22 هزار نفر شرایط  لازم را داشتند و 16 هزار نفر از میان آنها به صورت حق‌التدریس با آموزش‌وپرورش همکاری کردند. هم‌اکنون یکی از اشکالات این است که آمار صحیح در رابطه با تعداد معلمان حق‌التدریس نداریم و آمار مجلس، سازمان مدیریت و آموزش‌وپرورش با یکدیگر متفاوت است.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: براساس ماده 104 تبصره 1 آیین نامه داخلی مجلس اگر طرحی در کمیسیون رأی نیاورد اما  بیش از 50 نماینده آن را امضا کردند در اولویت طرح در صحن علنی قرار می‌گیرد.


کوچکی نژاد ادامه داد: بیش از 200 نماینده این طرح را امضا کردند تا در صحن علنی مجلس بررسی شود و در صورت تصویب به قانون تبدیل شده و برای آموزش و پرورش لازم الاجرا خواهد شد.


وی مطرح کرد: حدود 500 هزار نفر در حال بازنشستگی از آموزش‌وپرورش تا سال 1400 هستند و آموزش‌وپرورش برای جبران سونامی بازنشستگی و جبران کسری نیرو می‌تواند، معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را تعیین تکلیف کند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار