جلسه عمومی با حضور مردم در مسجد یورمحله
شهر بابلسر بدون تردید یکی از بهترین ساحل شنی ایران و حتی دنیا را دارد و با داشتن بهترین آب و هوا بهترین مکان برای توریستها می باشد . شهر توریستی بابلسر با پهنه ۱۳۵۰ هکتار در مصب رودخانه بابلرود و در کرانه جنوبی دریای خزر و در ۵۲ درجه و ۳۹ دقیقه و ۳۰ ثانیه طول جغرافیایی و ۳۶ درجه و ۴۳ دقیقه عرض جغرافیایی قرار دارد.
کد خبر: ۴۶۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۵ 27 July 2017
به گزارش تابناک مازندران، پس از هفت ماه از تشکیل گروه شهروند مطالبه گر اولین جلسه عمومی و مردمی آن روز گذشته در مسجد یورمحله بابلسر تشکیل شد که استقبال خوبی از آن به عمل آمد . البته بانوان دلسوز هم در کنار این نشست حضور داشتند .
 
 بررسی مشکلات عمومی و مردمی بابلسر
 
بر اساس این گزارش، موضوع جلسه بررسی و ارائه راه کارهای نوار ساحلی و رودخانه بود . این جلسه به همت مهندس تقی زاده جوان تحصیلکرده و دلسوز بابلسر برگزار گردید .
 
در ابتدا با این سوال که بابلسر قدیم چطور بابلسری بوده و اکنون به کجا رسیده و الان چه وضعیتی پیدا کرده جلسه آغاز شد تا با این زمینه به بحث اصلی پرداخته شود.  
 
 آقای شعبان گیلانی از مردم قدیمی و پیشکسوت و ریش سفید بابلسر که از پلاژداران قدیمی هم محسوب می شود ، در این مورد گفت : 
شهر بابلسر از جمله شهرهایی بوده که در قدیم دارای فرودگاه بوده است و تعداد شهرهایی که در آن زمان فرودگاه داشته اند زیاد نبوده است و الان شما ببینید این فرودگاه چه شده است؟!
 
این شهر توریستی در گذشته با مهندسین بزرگ داخلی و خارجی با آن عظمت در دوران خودش ساخته شده است ولی الان با یکسری از بی برنامه گی ها به اینجا رسیده است،
 
مردم بابلسر بعد از پارک شهر تهران از اولین شهرهایی بوده که در پیاده روها نیمکت گذاشت و پیاده روهارو موزائیک کرده است ولی متاسفانه الان پروژه ها به صورت مطلوب پیش نمیروند!  با این اوضاع ما الان کجای کار ایستاده ایم؟!
 
مردم آن زمان هر وقت بالاترین مقام حکومتی به این شهر می آمد یک امتیاز از او برای شهر میگرفتند و روحیه مطالبه گری در مردم زنده بود ولی چرا این حس مطالبه گری الان در بین مردم کمرنگ شده است؟یکی از مطالبات آن زمان مردم دانشگاه بود که به آن رسیدند و بابلسر در کنار کلان شهرها صاحب یک دانشگاه معتبر شده بود.  
 
بابلسر سال ۱۳۱۹ پلاژ و پلاژداری را شروع کرده ولی بندر انزلی سال ۱۳۳۲ حالا شما ببینید الان بابلسر کجای کار هست؟!این بابلسر و اون مردمانش کجا رفتند.
 
گفتنی ست رودخانه بابلرود از میان شهر بابلسر می‌گذرد. وجود این رودخانه یکی از دلایل جذابیت این شهر در میان شهرهای مازندران برای گردشگران و حتی خود مازندرانی‌ها است. چرا که هیچ‌کدام از رودهای جاری در استان مازندران امکانات رفاهی مشابه بابلرود (مانند قایق‌های تفریحی و…) را ندارند.
 
برپایه این گزارش، این رود یکی از رودخانه‌های مهم شمال کشور است که از بلندی‌های البرز در سوادکوه سر چشمه گرفته و با عبور از شهرستان بابل، در بابلسر به دریا می‌ریزد و شهر بابلسر را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌کند.
 
یکی از مکان‌های مهم گردشگری در بابلسر، اسکله ساحلی آن است که هر ساله شمار زیادی از مسافران را به خود جذب می‌کند. البته این اسکله جنبه تجاری ندارد و بیشتر به عنوان یکی از مکان‌های گردشگری مورد استقبال قرار می‌گیرد.
 
 به هر حال به اعتقاد بسیاری از شهروندان بابلسر این شهر لیاقت بیشتر از اینها را دارد و انتظار می رفت مسئولان همت و تلاش بیشتری برای این شهر توریستی و زیبا داشته باشند . جالب این که این شهر مناسب ترین شهر از همه جهت برای منطقه آزاد شدن را دارد ....
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار