رئیس سنی شورای پنجم گفت: اگر از هفت کاندیدای شهرداری تهران فردی از لیست انصراف دهد، افراد جایگزین در نظر گرفته خواهند شد.
کد خبر: ۴۶۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 27 July 2017
جلسه شورای پنجم دیروز در ساختمان شماره یک شورای شهر  برگزار شد، مقرر شده بود در این جلسه میثاق‌نامه نامزدهای آینده شهرداری تهران به تصویب برسد، اما پیش‌نویس  که پیش از این توسط کمیسیون حقوقی و نظارت تهیه شده بود، فقط بررسی شد و به تصویب نرسید.
 
به گزارش ایلنا، مرتضی الویری، رئیس سنی شورای شهر پنجم در تشریح جزئیات جلسه دیروز گفت: دیروز دو موضوع مورد بحث قرار گرفت، اول چارچوب برنامه نامزدهای شهرداری و دوم میثاق‌نامه یا تفاهم‌نامه‌ای که قرار است؛ نامزدهای نهایی آن را امضا کنند. بر این مبنا قرار شد؛ نامزدهای هفتگانه شهرداری تا دو هفته دیگر برنامه مکتوب خود را به شورای پنجم ارائه دهند.
 
وی ادامه داد: در هفته سوم مردادماه نیز جلسه علنی در شورای شهر برای استماع برنامه‌ها برگزار خواهد شد و نامزدها به سؤالات پاسخ خواهند داد. در این جلسه خبرنگاران حضور خواهند داشت و اگر ممکن باشد؛ مردم هم می‌توانند به صورت اینترنتی و آنلاین جلسه را ببیند.
 
منتخب مردم در شورای پنجم با اشاره به اینکه در جلسه دیروز چارچوب میثاق‌نامه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، ادامه داد: این میثاق‌نامه سندی است که میان شورای شهر و شهردار آینده امضا خواهد شد و در آن به تبیین مواردی خواهیم پرداخت که در قانون شوراها ابهام دارد. یکی از این موارد به عزل و نصب‌ معاونان و مدیران شهرداری اختصاص دارد که باید با معیارهای شورای شهر سازگار باشد، البته این به معنای دخالت در کار شهرداری نیست.
 
وی با اشاره به اخباری که در مورد بی‌اطلاعی برخی از کاندیداها برای سمت شهرداری منتشر شده است، تصریح کرد: این اظهارات به احتمال زیاد به عدم درک و تفاهم دو طرفه (میان برخی نامزدها و اعضای شورا) بازمی‌گردد به عنوان مثال فردی پیشنهاد نامزدی خود را شنیده است و در واکنش به آن گفته است، بررسی خواهد کرد، اما عضو شورا این امر را به منزله قبول پیشنهاد تلقی کرده است.  در هر حال از هفت نفری که به عنوان نامزد انتخاب کردیم فقط آقای بی‌طرف بود که اعلام کرد در جریان کاندیداتوری نبوده است.
 
رئیس سنی شورای شهر با تأکید بر اینکه تفاهم کامل میان اعضای شورای پنجم وجود دارد، افزود: از آنجایی که هنوز بندهای میثاق نامه تصویب نشده است، نمی‌توان به تشریح جزئیات پرداخت.
 
الویری در پاسخ به این سؤال که نامزدها قبل از ارائه برنامه یا بعد از آن باید میثاق نامه را امضا کنند، گفت:   برخی پیشنهاد می‌کنند؛ پس از مشخص شدن نامزدهای نهایی میثاق‌نامه امضا شود. با این حال برخی معتقدند این هفت نفر قبل از ارائه برنامه‌های خود میثاق‌نامه را امضا کنند و این از مواردی است که در آینده در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد. منتخب مردم در شورای پنجم با تأکید بر اینکه تعداد نامزدهای شهرداری ثابت است اما امکان دارد در اسامی آنها تغییری اتفاق بیفتد، افزود: ممکن است برخی از اعضا به کابینه دعوت شوند در این صورت اگر دو سه نفر به کابینه دعوت شوند یا خود انصراف دهند، نفرات بعدی وارد لیست خواهند شد تا دچار کمبود نباشیم. او درباره زمانبندی دقیق فرآیند انتخاب شهردار گفت: تا دو هفته بعدی برنامه شهردار ارائه خواهد شد، در هفته سوم مرداد جلسه علنی شورای پنجم با حضور خبرنگاران برای ارائه برنامه برگزار می‌شود.
 
الویری درباره اینکه آیا برای انصراف از لیست شهردار زمانی مشخص شده است یا خیر گفت: برای انصراف زمانی پیش‌بینی نشده است، اما وقتی کاندیداها برنامه خود را ارائه دادند و به مرحله بالاتر رفتند، لیست قطعیت خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار