مدیرکل گمرک استان ایلام از رفع مشکل معطلی 400 کامیون حاوی هندوانه صادراتی در مرز مهران خبر داد و گفت: گفت و گوهای متعددی با طرف عراقی داشتیم تا از اجرای قوانین و مقررات لحظه ای خودداری کند.
کد خبر: ۴۷۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 04 August 2017
به گزارش ایرنا از گمرک جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: با رایزنی مسوولان گمرک و مقام های استانی با طرف عراقی، مشکل معطلی 400 کامیون هندوانه صادراتی در مرز مهران حل شد.
 
«محسن مصطفایی» درباره دلایل معطلی هندوانه های صادراتی ایران در مرز افزود: با توجه به اینکه قوانین و مقررات گمرکی عراق در مواقعی بدون اطلاع قبلی تغییر می کند. از این رو، صادرکنندگان ایرانی به ویژه صادرکنندگان میوه و مواد غذایی در مرز دچار مشکلاتی می شوند و این موضوع موجب معطلی کالاهای صادراتی ایرانی می شود.
 
مصطفایی ادامه داد: اکنون این مشکل برطرف شده و تردد کامیون های حامل کالاهای صادراتی در مرز مهران به حالت عادی برگشته است.
 
وی افزود: مسوولان گمرک عراق در مرز مهران نیز به این مشکلات پی برده و قول داده اند از تکرار اینگونه قوانین و مقررات خودداری کنند.
 
مدیرکل گمرک استان ایلام افزود: اکنون تشریفات ترخیص کالاهای صادراتی در گمرک مهران در کمتر از یک ساعت انجام می شود و با توجه به رایزنی های مسوولان گمرک و مقام های استانی با طرف عراقی مشکلات در گمرک عراق نیز به طور کامل برطرف شده است و تردد کامیون های حامل کالاهای صادراتی طبق روال عادی انجام می شود.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار