کد خبر: ۴۷۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ 07 August 2017
نهمین جلسه دادگاه متهم ردیف سوم دادگاه پرونده نفتی دقایقی پیش پایان یافت و قاضی ادامه دفاعیات متهم ردیف سوم را به جلسه بعدی دادگاه این پرونده موکول و اعلام کرد جلسه دهم دادگاه فردا برگزار می شود.


به گزارش ایرنا، نهمین جلسه دادگاه متهمان پرونده نفتی از شرکای بابک زنجانی درشعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی محمد مقیسه برگزار آشد که در این جلسه حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم به ادامه دفاعیات خود در برابر اتهامات وارده پرداخت.
 
براساس این گزارش، هشتمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده نفتی از شرکای بابک زنجانی که دوشنبه هفته قبل برگزار شد، به دفاعیات حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم این پرونده در برابر اتهامات وارده، اختصاص یافت.
 
البته در هشتمین جلسه، قبل از قرار گرفتن حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم در جایگاه برای دفاع در برابر اتهامات وارده قاضی از شکات خواست تا شکایت خود را مطرح کنند که غلامحسنی صادقی قهاره وکیل شرکت «اچ کی» به نمایندگی از دو شرکت ملی نفت و اچ کی، جواد احمدی پور به وکالت از بانک مسکن، فرزاد ملکی به نمایندگی از سازمان تامین اجتماعی با حضور در جایگاه شکایت نهادهای متبوع خود را قرائت کردند.
 
در جلسه هفتم دادگاه هم بعد از پایان دفاعیات متهم ردیف دوم و وکلای مدافع او ، کیفرخواست متهم ردیف سوم به درخواست رئیس دادگاه و از سوی رضا نجفی نماینده دادستان قرائت شد که نماینده دادستان طبق کیفرخواست، اتهامات فلاح هروی را افساد فی الارض از طریق مشارکت در اخلال نظام اقتصادی با علم به ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و مشارکت عالمانه و عامدانه برای جعل، استفاده از پولشویی و کلاهبرداری؛ مشارکت در کلاهبرداری از سازمان تامین اجتماعی به مبلغ 444 میلیارد ین ژاپن و شرکت نفت اچ کی به مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون یورو؛ مشارکت در پولشویی به مبلغ 148 میلیارد و 136 میلیون ریال از طریق تملک عواید حاصل از جرم، اعلام کرد.
 
جلسات ششم، پنجم، چهارم، سوم و دوم دادگاه هم به دفاعیات مهدی شمس زاده متهم ردف دوم این پرونده و همچنین صحبت های نماینده دادستان و پرسش و پاسخ با قاضی اختصاص یافت. در جلسات دوم و اول نماینده دادستان کیفرخواست متهم را قرائت کرده بود و قاضی هم از متهم ردیف دوم خواست تا در برابر این کیفرخواست صادر شده از خود دفاع کند.
 
به گزارش ایرنا،‌ دادگاه بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده نفتی، مهدی شمس زاده و حمید فلاح هروی متهمان ردیف دوم و سوم این پرونده در سال ٩٤ در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، برگزار شد. دادگاه این متهمان ، براساس کیفرخواست صادر شده به اتهام افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور با تشکیل و رهبری سازمان یافته به منظور ارتکاب جرایمی مانند جعل سند، پولشویی با علم به موثر بودن در ضرر به کشور، کلاهبرداری در سطح گسترده از شرکت نفت، سازمان تامین اجتماعی و بانک مسکن، جعل 24فقره اسناد و صورت حساب بانکی، استفاده از اسناد مجعول و پولشویی به مبلغ 1967 میلیون یورو در 26 جلسه علنی(جز یک جلسه) برگزار شد.
 
دادگاه بدوی پس از رسیدگی پرونده، سه متهم ردیف اول بابک زنجانی، مهدی شمس زاده و حمید فلاح هروی را به اعدام، رد مال به شاکی و پرداخت جزای نقدی معادل یک چهارم پولشویی محکوم کرد. اما دیوان عالی کشور با بررسی پرونده، حکم اعدام بابک زنجانی را تایید و حکم مهدی شمس زاده و حمید فلاح هروی متهمان دیگر پرونده را نقض و برای رسیدگی به شعبه هم عرض ارجاع کرد که اکنون این پرونده در شعبه هم عرض در حال رسیدگی مجدد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار