معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: سال گذشته ۶۰۰ واحد تولیدی در لرستان احیا شد.
کد خبر: ۴۷۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ 08 August 2017
 مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان در همایش تجلیل از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط اظهار داشت: سال گذشته ۶۰۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در لرستان احیا شد.

وی افزود: احیای این واحدها در صورتی انجام گرفت که هنوز رگه‌های مقاومت در بدنه برخی از دستگاه‌های اجرایی در زمینه رفع موانع تولید وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان یادآور شد: صادرات، واردات و تنوع طلبی، سبب دو برابر شدن رشد و توسعه صنایع کوچک می‌شود.

غضنفری با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های دولت تدبیر احداث صنایع کوچک و متوسط است، خاطرنشان کرد: علت این امر به دلیل ایجاد فرصت‌های شغلی است که این واحدها ایجاد می‌کنند.

وی گفت: هنوز برای سازماندهی بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی بزرگ توجه می‌شود و این در حالی است که طی دو دهه اخیر تحولات محتوایی و کیفی در بازارهای جهانی ایجاد شده است.

این مسوول اضافه کرد: این تحولات سبب شدند تا تولید مخوری جای خود را به نشتری محوری بدهد و در کشور ما هنوز بنگاه‌های کوچک نتوانستند نقش خود را در تولید ناخالص نشان دهند.

غضنفری به مشکلات بنگاه‌های تولیدی اشاره کرد و یادآور شد: بزرگترین مشکل این بنگاه‌هو نقدینگی است و دولت با استفاده از اقتصاد مقاومتی و بسته رونق تولید سازوکاری را طراحی و ابلاغ کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار