استاندار لرستان گفت: رسانه های لرستان در تعریف و انتقاد جانب انصاف را رعایت کنند.
کد خبر: ۴۷۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰ 10 August 2017
هوشنگ بازوند استاندار لرستان در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار گفت: راهشکافی مسیر توسعه استان بر عهده خبرنگاران است زیرا معتقدیم که کار خبرنگاران هم شبیه کارهای عمرانی است.

یکی از ارکان اصلی توسعه، خبرنگاران هستند

وی افزود: یکی از ارکان اصلی توسعه، خبرنگاران هستند و بی شک با توجه به نقش مهم خبرنگاران در ارتباط بین مردم و مسولین و انعکاس نقاط ضعف و قوت موجود در مسیر توسعه، کار خبرنگاری کار سخت و پرهزینه ای است.

استاندار لرستان ادامه داد: بر این اساس خبرنگاران هم باید هزینه های توسعه را در جریان کارشان بپردازند.

بازوند با اشاره به اینکه صداقت، امانت و عدالت از ارکان اصلی کار خبرنگاران در مسیر توسعه استان است اظهار کرد: در این راستا باید به برخی کلمه ها و واژه ها بهای بیشتری داد.

وی گفت: توسعه و پیشرفت نیازمند خلاقیت و نوآوری است و این واژه ها باید در مطبوعات و خبرگزاری های استان بیشتر برای مردم تعریف شوند.

استاندار لرستان افزود: ترویج فرهنگ اعتماد به نفس و خودباوری در کنار ترویج قناعت و رفع مصرف گرایی نیز باید توسط خبرنگاران به خوبی در رسانه ها، تبیین شود.

بازوند ادامه داد: همه ما می دانیم که قناعت خوب است و مصرف گرایی آفت است ولی سرانه مصرفی لرستان در کشور ۵ است ولی سرانه درآمدی مان حدود ۲۰ است که این وضعیت اصلا خوب نیست.

عده ای می خواهند بگویند لرستان بهشت سرمایه گذاری نیست

وی تصریح کرد: با تغییر این شاخص ها که شاخص های خوبی هم نیستند، می توان به توسعه دست یافت و رسالت مهمی در این راستا بر عهده خبرنگاران است.

استاندار لرستان گفت: متاسفانه فرهنگ کار در استان هم متناسب با توسعه نیست، برای دستیابی به توسعه باید کار کرد از ۵ صبح بیدار شد و ۱۱ شب باید خوابید و برای ترویج این فرهنگ باید رسانه ها به جامعه دانش و آگاهی بدهند.

بازوند افزود: در شهر خرم آباد ۱۲۷ هزار واحد مسکونی، تجاری و ... وجود دارد ولی فقط ۹ هزار واحد آنها عوارض نوسازی و ...پرداخت می کنند ولی شهرداری فقط ۱۶ میلیارد تومان برای جابجایی زباله، هزینه می کند.

وی ادامه داد: بی شک این رفتارها مانع توسعه است و رسانه ها باید در این زمینه ها نیز کار بیشتری انجام بدهند تا قانون پذیری در جامعه نهادینه شود و از قانون گریزی پرهیز شود.

استاندار لرستاتن در بخش دیگری از سخنان خود به انتقاد از برخی نوشته ها در خصوص سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و گفت: سرمایه یک مسیر سیال است و تابع زور و قدرت نیست پس باید فضا و ظرفیت ها و مزیت های استان را به خوبی نشان داد ولی ما نمی دانیم چرا عده ای می خواهند بگویند لرستان بهشت سرمایه گذاری نیست.

رسانه ها باید در تعریف و انتقاد جانب انصاف را رعایت کنند

بازوند با طرح این سوال که واقعا اگر ما بگوییم لرستان جهنم سرمایه گذاری است، مشکلی از مشکلات استان برطرف می شود؟ ادامه داد: رسانه ها باید در تعریف و انتقاد جانب انصاف را رعایت کنند زیرا همه ما می دانیم چه زمانی در بزرگ کردن و کوچک کردن برخی اقدامات جانب حق رعایت نمی شود.

وی گفت:در شرایطی که دولت ها دیگر نقشی در ایجاد اشتغال ندارند و باید بخش خصوصی سرمایه گذاری کند، ما باید به دنبال معرفی ظرفیت ها و مزیت های استان باشیم و به بخش خصوصی استان و کسانی که در لرستان سرمایه گذاری می کنند، بها بدهیم.

استاندار لرستان اظهار کرد: در این راستا باید به اقتصاد مقاومتی و نهادینه کردن این فرهنگ در استان پرداخت.

بازوند ادامه داد: همه مردم باید بدانند که راه دستیابی به توسعه، اجرای اقتصاد مقاومتی است و لازم است که به نسخه ای مردمی تبدیل شود که در این راستا رسانه ها باید به تببین و روشنگری بپردازند زیرا امروز سرنوشت کشور وابسته به اقتصاد مقاومتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار