مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلسله از برگزاری جشنواره گردو ۲۱و ۲۲شهریور در شهرستان سلسله خبر داد.
کد خبر: ۴۸۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸ 29 August 2017
هادی سپهوند مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلسله در جمع خبرنگاران بیان کرد: در پی سفر رئیس سازمان تعاونی روستایی کشور و بازدید از توانمندی‌های شهرستان سلسله بویژه باغات گردو پیشنهاد جشنواره گردو در کهمان الشتر داده شد که مورد استقبال قرار گرفت .

وی ادامه داد: در نتیجه پس از کسب موافقت سازمان جهاد کشاورزی استان، در شهریور ماه امسال این جشنواره برگزار می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی سلسله در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره گردو، اظهار کرد: این جشنواره تاثیر مناسبی بر بازاریابی و فروش گردوی شهرستان سلسله خواهد داشت.

سپهوند بیان کرد:  باید شرایط را برای ایجاد کارگاه‌ها و صنایع‌بسته‌بندی در جهت بالابردن ارزش افزوده محصول گردو و ایجاد اشتغال بیشتر، همچنین ایجاد یک مرکز تحقیقات خاص گردو مهیا کرد.

وی گفت: این مرکز تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف گیاه‌پزشکی، تغذیه، اصلاح و احیاء، آبیاری و روش‌های آن، ترویج ارقام جدید و پرمحصول و بسیاری موارد دیگر فعالیت کرده تا شاهد ارتباط هرچه بیشتر باغداران گردو کار و مراکز تحقیقاتی باشیم.

این مسئول عنوان کرد: در شهرستان سلسله 4 هزار هکتار باغ مثمر از انواع محصولات باغی وجود داشته که از این میران 2 هزار و 300 هکتار آن به  کشت گردو اختصاص دارد .

مدیرجهاد کشاورزی سلسله ادامه داد: حدود 58 درصد کل باغات سلسله به درخت گردو اختصاص داشته که از این سطح هزار و 800 هکتار بارور و سالانه بیش از 4 هزار تن گردو تولید می‌شود.

سپهوند با بیان اینکه 30 درصد گردوی لرستان در سلسله تولید می‌شود، اظهار کرد: 1/8 درصد گردوی تولیدی کشور و 12 صدم درصد گردوی تولیدی جهان در سلسله تولید و روانه بازارهای مختلف می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار