نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم چیزی که از ما به عنوان نمایندگان مردم تقاضا می‌کنند، نشان می‌دهد که آن‌ها نیز از وضعیت مدیریت استان رضایت ندارند و خواست مردم تغییر است.
کد خبر: ۴۸۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 01 September 2017
کاظمی نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در خصوص تغییر برخی استانداران و اعطای اختیارات ویژه به نمایندگان عالی دولت در استان‌ها، اظهار داشت: بر اساس اعلام وزیر کشور تا پایان شهریور ماه تعدادی از استانداران تغییر می‌کنند که با توجه به تغییر دولت قطعاً مطالبه مردم نیز ایجاد تغییراتی در این سطح  است.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استانداران نمایندگان عالی دولت در استان‌ها هستند که باید افرادی کارآمد، توانمند، خلاق، دارای ارتباط قوی با کابینه و اعضای دولت، برنامه محور و کمتر به دنبال حواشی باشند و به متن امور بپردازند.

وی افزود: استانداران باید از ظرفیت‌های استان و حتی فراتر از استان استفاده کنند، مجمع نمایندگان استان یک ظرفیت برای توسعه است علاوه بر آن روحانیت، مردم و شوراها نیز ظرفیت‌های هر استانی هستند که استانداران باید بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. انتظار مردم این است که وزیر کشور در تغییر استانداران، معیارهای لازم برای انتخاب افراد شایسته را در نظر داشته باشد تا تغییرات به پیشرفت کمک کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در استان لرستان با توجه به فضایی که در ۴ سال گذشته به وجود آمده به خصوص اعلام آمار و ارقامی که ارائه می شود و مردم به این آمار و ارقام نگاه مثبتی ندارند، مردم انتظار تغییر استاندار را دارند، ادامه داد: آمارهای ارائه شده، بهبود وضعیت را نشان می‌دهد اما اثری از آن را در زندگی مردم مشاهده نمی‌کنیم.

وی افزود: این آمار زمانی صحیح است که در زندگی مردم نیز این آثار مثبت قابل مشاهده باشد، زمانی آمار کاهش بیکاری مورد قبول در است که متقاضیان کار کاهش یافته باشد یا فضای کسب و کار رونق گرفته باشد یا در تولید و اشتغال استان حرکت موثری مشاهده کرده باشیم تا باور کنیم که این امر اتفاق افتاده و ارائه آمار و ارقام دور از واقعیت نیست.

کاظمی تصریح کرد: آن چیزی که مردم را رنج می‌دهد عدم صداقت است؛ یعنی رفتار تبلیغاتی بصورتی انجام می‌شود که مردم عکس آن را مشاهده می‌کنند یا تبلیغاتی که در صدا و سیما و کلنگ زنی‌ها تاثیری در زندگی مردم ندارد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم چیزی که از ما به عنوان نمایندگان مردم تقاضا می‌کنند، نشان می‌دهد که آن‌ها نیز از وضعیت مدیریت استان رضایت ندارند و خواست مردم تغییر است و تقاضای ما از وزیر کشور نیز این است که بر اساس شاخص‌های مطرح شده مانند توسعه گرایی، استفاده از عوامل موثر استان، برنامه محوری و خلاقیت بتوانند استان را مدیریت کنند تا منجر به توسعه استان شود و از ظرفیت مردم نیز استفاده کند، انتظار مردم و نمایندگان از وزارت کشور و دولت تغییر مدیریت عالی استان است./









منبع:خانه ملت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار