هواشناسی مازندران با انتشار اخطاریه ای از وزش باد با سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت و تشکیل امواج پنج متری در آب های ساحلی دریای خزر در این استان خبر داد .
کد خبر: ۴۹۰۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 07 September 2017
بر اساس اخطاریه هواشناسی مازندران ، از عصر امروز پنجشنبه با ورود سامانه ناپایدار جوی از سمت غرب ، دریای خزر مواج خواهد شد و این وضعیت تا پایان روز شنبه ادامه خواهد داشت .
 
همچنین مردم مازندارن و گردشگران در این مدت شاهد وزش باد شدید ، رگبار باران و رعد و برق خواهند بود .
 
دمای هوای مازندران هم برای روز جمعه بین 6 تا 12 درجه در مناطق مختلف کاهش می یابد و پس از حدود 2 ماه تحمل گرمای کم سابقه و خشکی ، اندکی از عطش و حرارت زمین کاسته می شود.
 
هواشناسی مازندران با توجه به شدت سامانه ناپایدار جوی ، پینشهاد کرد که تا پایان روز شنبه هفته آینده تمامی فعالیت های دریایی مانند صیادی ، حمل و نقل دریایی ، گردشگری و شنا در دریای خزر تعطیل شود.
 
هواشناسی مازندران همچنین توصیه کرده است که مسئولان استانداری ، فرمانداران شهرهای ساحلی ، هلال احمر ، شیلات ، بنادر و دریانوردی و دستگاههای مرتبط با مدیریت بحران آمادگی لازم را داشته باشند .
 
بر اساس این گزارش ، سامانه ناپایدار جوی از روز شنبه به تدریج از استان خارج خواهد شد و از روز یکشنبه آسمانی ابری ، خنک و همراه با افزایش تدریجی دما پیش بینی می شود .
 
هم اکنون کیاسر با 31 درجه سانتی گراد گرم ترین و بلده نور با 19 درجه خنک ترین نقاط استان مازندران است .
 
استان مازندران از 22 شهرستان تشکیل شده است که 16 شهرستان آن ساحلی هستند . 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار