در پی انتشار خبر دستگیری جاعل حرفه‌ای در شیراز که با ادعای نمایندگی وزارت امور خارجه و تقلید صدای دکتر ظریف در تماس‌های تلفنی اقدام به صدور روادید جعلی و اخذ مبالغ قابل توجهی از متقاضیان نموده است جزییات بیشتری از موضوع در اختیار خبرنگار پلیس استان فارس قرار گرفت.
کد خبر: ۴۹۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷ 10 September 2017
در پی انتشار خبر دستگیری جاعل حرفه‌ای در شیراز که با ادعای نمایندگی وزارت امور خارجه و تقلید صدای دکتر ظریف در تماس‌های تلفنی اقدام به صدور روادید جعلی و اخذ مبالغ قابل توجهی از متقاضیان نموده است جزییات بیشتری از موضوع در اختیار خبرنگار پلیس استان فارس قرار گرفت.


به گزارش میزان، سردار احمد علی گودرزی فرمانده انتظامی استان فارس گفت: پس از دریافت اخباری مبنی بر ایجاد دفتر مهاجرتی صوری در یکی از نقاط شهر شیراز و کلاهبرداری از این طریق، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت. وپس از تحقیقات گسترده و انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، متهم به همراه همدستش در یک عملیات غافلگیرانه شناسایی و دستگیر شدند.


وی افزود: متهم با تاسیس دفتر مهاجرتی صوری در یکی از نقاط مرفه شهر شیراز خود را نماینده وزارت امور خارجه معرفی نموده و از این طریق مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از اشخاص متقاضی سفر به اروپا و آمریکا کلاهبرداری کرده است.
سردار گودرزی در ادامه به جرییات بیشتری از متهمین پرونده اشاره کرد و گفت:متهم اصلی نزدیک به ۲۰ سال سن دارد ودارای تحصیلات در رشته کامپیوتر است که با همکاری خواهرش که وی نیز ۲۲ ساله است با انگیزه کلاهبرداری از طریق اقدام‌های متقلبانه و جعل عناوین دولتی و امنیتی تحت عناوین مشابه، سابقه کیفری داشتند و در مواردی نیز از عناوین مامور انتظامی، مامور دادستانی، حراست قوه قضاییه، مامور اماکن، مامور وزارت اطلاعات، سخنگوی سازمان ملل متحد، نماینده سازمان عفو بین المللو دیگر موارد سوء استفاده کرده بودند واز متهمان چندین مهر جعلی وزارت امور خارجه، گواهینامه‌های جعلی دفاتر این وزارت خانه و مقادیری مبالغ دریافتی کشف شده است.


رییس پلیس استان فارس با بیان اینکه وکیل دعاوی وزیر امورخارجه به عنوان شاکی پرونده پیگیر موضوع است گفت: متهم تا کنون ۱۶ فقره کلاهبرداری نموده است و از نبوغ قابل توجهی در استفاده از رایانه و جعل مدارک برخوردار است و قبلا در کافی نت اشتغال داشته است.


سردار گودرزی ضمن هشدار به برخی افراد که با سودای کسب ثروت و پول به کلاهبرداری و جعل اقدام نموده و ضمن کلاهبرداری از هموطنان با سواستفاده از عنوان‌های دولتی مردم را فریب می‌دهند گفت::یقین داشته باشند که در کمترین زمان ممکن با فعالیت‌های اطلاعاتی و پلیسی در چنگال قانون گرفتار خواهند شد و بهتر است نبوغ و تلاش خودرا صرف کسب حلال و خدمت به مردم کنن.


وی همچنین از متقاضیان سفر به خارج از کشور خواست فریب اینگونه اشخاص را نخورند و صرفا از مبادی رسمی و قانونی پیگیر امورات خود باشند و در غیر اینصورا علاوه بر اینکه دچار کلاهبرداران و جاعلان خواهند شد در مواردی به جرم اقدام مغایر با قانون تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار