مدیر کل مدیریت بحران لرستان گفت: انجام کارهای پیش‌گیرانه هزینه کردن نبوده بلکه یک نوع سرمایه‌گذاری خواهد بود.
کد خبر: ۴۹۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹ 16 September 2017
 رضا آریایی مدیر کل مدیریت بحران لرستان در دومین جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی این شهر با بیان اینکه انجام کارها در هنگام بحران فایده نداشته، اظهار کرد: هر آنچه اقدام برای پیش‌گیری از بحران لازم بوده قبل از وقوع بایستی انجام و پیش‌بینی شود.

وی خاطر نشان کرد: انجام کارهای پیش‌گیرانه هزینه کردن نبوده بلکه یک نوع سرمایه گذاری خواهد بود چرا که با حداقل خرج حداکثر بهره وری صورت می‌گیرد.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان با ابراز اینکه ما وارث امکانات و شرایطی هستیم که اکنون به ما رسیده، بیان داشت: همه ما موظف هستیم در راستای آنچه به ما رسیده شرایطی را مهیا و مدیریتی را اعمال کنیم که حداقل مشکلات با بروز حوادث ایجاد شود.

آریایی تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، خوشبختانه پائیز نرمالی را شاهد خواهیم بود و بارش‌های مهر ماه با روال مطلوبی انجام شده اما عمده بارش‌ها در هفته دوم آبان ماه خواهد بود.

وی با بیان اینکه اولین بارش‌ها همواره به دلیل گرمی هوا و کم بودن نفوذ پذیری خاک ایجاد مشکل کرده، یادآور شد: از آنجا که ممکن است این بارش‌ها سبب وقوع سیلاب گردد لذا بایستی زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم شود.

این مسئول تاکید کرد: لایروبی خیابان‌ها و کانال‌ها توسط شهرداری به خوبی انجام شده اما متاسفانه برخی مناطق مانند پل شهدای شهر خرم‌آباد کار لایروبی آن هنوز صورت نگرفته و بایستی تا قبل ورود به فصل پائیز انجام شود.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان با اشاره به وجود نخاله‌های ساختمانی در قسمت نگارستان شهرستان خرم‌آباد نیز گفت: متاسفانه برخی ساخت‌وسازهای غیر مجاز در این منطقه صورت گرفته که نخاله‌ها نیز در این محل رها شده و با اولین بارندگی قطعا این نخاله‌ها ایجاد اشکال خواهند کرد.

آریایی عنوان کرد: در اعتبارات جاری اعتباراتی در اختیار دستگاه‌های متولی قرار گرفته تا امکانات و تجهیزات خود را فراهم نمایند و البته اعتباراتی در بخش عمرانی تخصیص داده شده که با همکاری شهرداری در خصوص خرید تجهیزات توافقاتی انجام شده است.

وی وجود ساختمان‌های فرسوده در شهر خرم‌آباد را یک معضل بزرگ دانست و اظهار کرد: شهرداری موظف به شناسایی و حذف نقاط بحران خیز بوده و لذا اگر هر گونه حادثه‌ای در خصوص ریزش ساختمان‌های فرسوده صورت گیرد، شهرداری موظف به جبران خسارت است.

وی از لزوم یک سخنگو برای شهرداری خبر و بیان داشت: ضرورت دارد شهرداری یک نیروی سخنگو داشته که در مواقع ضرورت  از بیان تناقضات گفتاری توسط مدیران شهرداری خودداری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار