کد خبر: ۴۹۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰ 19 September 2017
محمدجواد ظریف اعلام کرد، امروز (سه‌شنبه) کمیسیون برجام در سطح کارشناسی در نیویورک برگزار می‌شود.


به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان عصر روز دوشنبه به وقت نیویورک در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با برگزاری کمیسیون مشترک برجام در سطح وزرای خارجه در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: در جلسه خردادماه کمیسیون برجام که در سطح معاونین وزرا در وین برگزار شد، تصمیم گرفته شده است که در صورتی که فرصت وزرا اجازه دهد، کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران برگزار شود و به نظر می‌رسد که توانسته‌اند هماهنگی‌هایی را انجام دهند و جلسه مشترک برجام در سطح وزرا ظرف روزهای آینده برگزار می‌شود.


وی افزود: در روز سه‌شنبه نیز کمیسیون برجام در سطح کارشناسی تشکیل جلسه می‌دهد.


وزیر امور خارجه کشورمان در مورد محور رایزنی‌های وی و رئیس‌جمهور با مقامات دیگر کشورها در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: محور اصلی صحبت‌ها مسائل منطقه و مشکلاتی که در منطقه با آن روبه‌رو هستیم، بوده است.


وی با اشاره به رایزنی‌هایی که در این دیدارها در ارتباط با وضعیت سوریه، عراق، یمن و همچنین رفراندوم کردستان صورت گرفته است، گفت: تاکنون در همه ملاقات‌ها تاکید طرف‌ها بر ضرورت احترام به تمامیت ارضی و قانون اساسی عراق بوده و این که رفراندوم در اقلیم کردستان انجام نشود و با مذاکره بین همه طرف‌های عراقی موضوعات داخلی عراق حل و به پیش برود.


ظریف همچنین یکی دیگر از محورهای رایزنی‌ها در جریان این دیدارها را موضوع برجام عنوان کرد و گفت: در جریان این گفت‌وگوها بر ضرورت حفظ برجام و رعایت برجام توسط همه طرف‌ها و همچنین غیرقابل مذاکره بودن برجام گفت‌وگو و رایزنی شده است.


وی همچنین گفت: در این ملاقات‌های دوجانبه و به طور طبیعی بحث روابط دوجانبه نیز یکی دیگر از محورهای گفت‌وگوها و رایزنی‌ها بوده است.


وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: رئیس‌جمهور قرار است که با نخست‌وزیر سوئد، رئیس‌جمهور فرانسه و همچنین رئیس‌جمهور اتریش دیدار و رایزنی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار