استاندار لرستان گفت: اگر امروز‌ می‌توانیم در مقابل نظام سلطه ایستادگی کنیم از آثار دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۹۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 22 September 2017
سید موسی خادمی استاندار لرستان صبح امروز در مراسم رژه ۳۱ شهریور ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری محرم، اظهار داشت: مقاومت امروز ما در مقابل سلطه جهانی ریشه در دفاع مقدس دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال هفته دفاع مقدس با مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان متقارن شده گفت: این تقارن دارای معنای زیادی است.

استاندار لرستان افزود: این تقارن تجلی "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" بوده و به تعبیر مقام معظم رهبری آنچه که در نیم‌ روز عاشورا اتفاق افتاد حماسه‌ای است که مشابه آن در تاریخ خلق نشده و نخواهد شد.

خادمی ادامه داد: دفاع مقدس با تمام عظمت و ابهت خود می‌تواند طرحی از آن نیم‌روز باشد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از بزرگترین وقایع تاریخ ایران است، تصریح کرد: در این دوره تمتم عظمت‌ها، رشادت‌ها و ایثارگری‌ها خود را نشان دادند و به تعبیر امام آن نعمتی برای ما به شمار می‌رود.

استاندار لرستان یادآور شد: جنگ به معنای عادی خود جز ویرانی و از بین رفتن انسان‌ها نیست اما آن معمار هوشمند انقلاب اسلامی با برشمردن دفاع مقدس به نعمت، قدرت پیش‌بینی و درک آینده را به ما نشان دادند و ثابت کردند که چه تیزبینانه این امر را نعمت برشمرده‌اند.

خادمی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس به ما درس خودباوری داد، عنوان کرد: با این خودباوری می‌توانیم روی پای خود بایستیم و به ما یاد داد، نباید به هیچ چیز وابسته باشیم.
وی اضافه کرد: جنگ تحمیلی استقلال را معنا کرد و از آن روز به سمت خودباوری و خوداتکایی پیش رفتیم.

استاندار لرستان یادآور شد: اگر امروز می‌بینیم که همه صحنه را حفظ کرده‌ایم بخش عمده آن از آثار دفاع مقدس بوده است چراکه به ما آموخت با ظلم نمی‌شود مدارا کرد و نباید در مقابل آن کوتاه آمد.

خادمی تصریح کرد: دفاع مقدس نشان داد که ایستادگی اثر خود را نشان می‌دهد و اگر امروز در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌های نظام سلطه می‌ایستیم این مقاومت ریشه در دفاع مقدس دارد و مربوط به آمادگی‌های این دوره دارد.

وی با تاکید بر اینکه قدرت‌های مادی توان تهدید ما را ندارند، تاکید کرد: اگرچه به ظاهر تهدید می‌کنند اما خود می‌دانند که در درون تهدیدهای آنان توخالی است و راه به جایی نمی‌برند.

استاندار لرستان افزود: ملت ایران با نیروهای مسلح و فرهیخته خود اجازه نمید‌هد که کسی او را تهدید کند و این از دستاوردهای دفاع مقدس است.

خادمی گفت: هر ساله باید مراسم گرامی‌داشت دفاع مقدس را باشکوه‌تر برگزار کنیم و باید ارزش‌های این روزها را پاس داشته و کسانی که در این حوزه و مقطع به ایران و انقلاب کمک کردند مورد تکریم و احترام قرار دهیم.

وی با بیان اینکه حفظ دفاع مقدس و گرامی‌داشت ارزش‌های آن را از ضروریات است، تصریح کرد: آنچه که باعث به وجود آوردن انقلاب بود همین ارزش‌ها هستند که باید حفظ و نگهداری شوند تا در مقابل سلطه با خودکفایی و خوداتکایی بایستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار