کد خبر: ۴۹۸۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 23 September 2017
وزیر خارجه امارات در سخنرانی خود در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد مدعی شد ایران «روح و متن» توافق هسته‌ای «برجام» را نقض کرده است.


به گزارش فارس، «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان»، وزیر خارجه امارات در سخنرانی خود در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ایران را به نقض «روح و متن» توافق هسته‌ای «برجام» متهم کرد. 


به گزارش رویترز، وزیر خارجه امارات گفت: «دو سال از توافق هسته‌ای ایران می‌گذرد و هیچ نشانه‌ای از تغییر در رفتارهای خصمانه ایران دیده نمی‌شود.»


وی اضافه کرد: «ایران به توسعه برنامه هسته‌ای خود ادامه داده و روح و متن توافق را نقض می‌کند. بنابراین ما از کنترل‌های بیشتر بر برنامه هسته‌ای ایران و ادمه بررسی‌ها از این توافق و مفاد آن حمایت می‌کنیم.»


اظهارات وزیر خارجه امارات در شرایطی مطرح شده که نشانه‌ها حاکی است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد در گزارش بعدی به کنگره کشورش اعلام کند که ایران به توافق هسته‌ای با گروه 1+5 پایبند نبوده است. 


دولت آمریکا به موجب «قانون توافق هسته‌ای ایران» که در سال 2015 در کنگره آمریکا تصویب شده و به امضای رئیس‌جمهور وقت این کشور رسید، بایستی هر 90 روز یکبار گزارشی درباره پایبندی ایران به تعهداتش در برجام تقدیم کنگره این کشور کند. موعد بعدی ارائه این گزارش 15 اکتبر است. 


«شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» در بخش دیگری از اظهاراتش آنچه به گفته وی «سیاست‌های خصمانه و توسعه‌طلبانه ایران» است را مانع اصلی برای حل بحران‌های جهان عرب خواند.


وی با بیان ادعاهای اثبات‌نشده ایران را به دخالت در امور داخلی سایر کشورها و حمایت از «گروه‌های تروریستی» متهم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار