رییس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان گفت: آنچه که خوبی در معنویات و مادیات در دنیا وجود دارد به دلیل قیام امام حسین(ع) و وجود ایشان است‌.
کد خبر: ۴۹۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱ 24 September 2017
حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی رییس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان ظهر امروز در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در بیمارستان شفا خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: کسانیکه از امام حسین(ع) کمک گرفتند، خود را از تاریکی‌ها نجات دادند.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت محمد(ص) عنوان کرد: امام حسین به این جهت به یک کشتی نجات تشبیه شده است که هر کسی با شناخت خود از امام حسین(ع) از مسیر بندگی اوج گرفته است.

رییس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان یادآور شد: در بین عزاداران حسینی گاهی افرادی وجود دارند که از قیام امام حسین(ع) هیچ نفهمیده‌اند اما با این حال باز هم برای مظلومیت و قیام او عزاداری می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: هدف از عزاداری برای امام حسین(ع) این است که در جهت ارتباط با امام حسین(ع) و بالا بردن سطح شناخت خود نسبت به ایشان تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه دعای عرفه امام حسین(ع) منبع ناب عرفانی و خداشناسی است، خاطرنشان کرد: هر چه در دنیا خوبی می‌بینیم، به دلیل وجود امام حسین(ع) و قیام ایشان است‌.

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان تصریح کرد: امام حسین(ع) با قیام خود مانع از بین رفتن اسلام شد و این در حالی است که همین اسلام بستر را برای توسعه و پیشرفت در زمینه‌ها مختلف مثل پزشکی، اجتماعی، علمی و... ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام حسینی تاکید کرد: هر چه معنویت و مادیات و خوبی در دنیا وجود دارد، مدیون قیام امام حسین(ع) است.

وی اضافه کرد: غیرت و احساس مسوولیت ایشان نسبت به حفظ امانت جدش اجازه تایید یزید را نداد و سبب شد تا به شهادت برسد.

رییس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان با اشاره به موضوع امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: برخی گفته‌اند که امر به معروف و نهی از منکر باید زمانی انجام شود که جان انسان در امان باشد.

حسینی ادامه داد: قیام امام حسین(ع) که نوعی امر به معروف و نهی از منکر بود، نشان می‌دهد که انسان در هر حالتی که باشد، واجب است تا امر‌ به معروف و نهی از منکر کند، چراکه امام‌حسین(ع) در آن شرایط این عمل را انجام داد و به شهادت رسید.

وی افزود: شیعیان امام‌حسین(ع) شهید امر به معروف‌ و نهی از منکر میدانند و طبق این امر هرگاه حتی جان انسان در خطر باشد باید این وظیفه را انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار