کد خبر: ۴۹۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴ 24 September 2017
سردار آزمون شاگرد مورد اعتماد کارلوس کی روش، در ورزش اصلی خودش در دسته کسانی قرار دارد که با حاشیه آشناست. مثل جدالش با سعید عزت اللهی در فضای مجازی. 


به گزارش تابناک ورزشی، سردار گنبدی نشان داده به ورزش اصیل شهرش به اندازه فوتبال علاقه مند است. او مدتی است موجی در سوارکاری راه انداخته که هنوز هم ادامه دارد. مهاجم تیم ملی فوتبال که از روسیه ، اسب هایش در کورس تهران را کنترل می کند مدتی پیش با انتشار یک استوری در اینستاگرام تمام معادلات کورس اسب دوانی تهران را به ریخت. سردار از مسوولان حراست وزارت ورزش خواست خواست نظارت بیشتری روی مسایل پشت پرده سوارکاری داشته باشند و سه کلید واژه ای که در انتهای پیامش نوشته بود توجهات را بیش از پیش جلب کرد؛ «دوپینگ، جوایز، نتایج».


جنجال دوپینگی سردارآزمون پای وزیر را وسط کشید!


داستان از این قرار بود که در هشت دور برگزاری کورس اسب دوانی تهران اسب سردار جزو برترین ها نبود و چنین شد که او دست به افشاگری زد. فدراسیون سوارکاری هم خیلی زود واکنش نشان داد و از عملکرد خود در زمینه کنترل دوپینگ دفاع کرد.حتی علی حسینی رییس کمیته ضددوپینگ فدراسیون هم صحبت های سردار آزمون را غیرکارشناسی خواند و برای بهتر روشن شدن موضوع بیانیه ای هم از روند آزمایشات دوپینگ منتشر کرد.


محمد کاظمیان دبیر فدراسیون هم در جواب به آزمون با گفتن یک جمله تیر خلاص را زد. او گفت:«تست دوپینگ اسب ها بدون در نظرگرفتن نام مالکان آنها به آزمایشگاه فرانسه فرستاده می شود و چهره معروف و غیرمعروف هم فرقی نمی کند. حتی اگر اسب وزیر هم دوپینگی باشد اعلام می کنیم!»


اسب های دوپینگی سردار!
حالا اما بعد از گذشت مدتی از این ماجرا سردار باز هم خبرساز شد و با وجود اینکه خبری از سوی فدراسیون اعلام نشده بود، یک استوری دیگر از سوی فوتبالیست کشورمان جنجالی جدید به پا کرد.
گویا دو اسب سردار به نام های «سریک» و «شامپوم» از سوی فدراسیون و به واسطه تست های به عمل آمده در کورس تهران دوپینگی اعلام شدند. این مساله هنوز از سوی فدراسیون تایید نمی شود، به واسطه اینکه آنها معتقدند باید مراحل کامل برای اعلام نام یک اسب که نمونه دوپینگ آن مثبت اعلام شده، طی شود.
با این حال خود سردار دست به کار شد و با انتشار نامه مستند جواب آزمایش در اینستاگرام در متنی نوشته است:«فدراسیون عمدا سریک را دوپینگی اعلام کرد. من هم با هزینه شخصی خودم دوباره از خون اسب نمونه فرستادم و جوابش منفی اعلام شد.» این نوشته های سردار نشان می دهد که او مثبت شدن دوپینگ اسب هایش را از سوی فدراسیون تایید کرده اما معتقد است چنین اتفاقی از روی عمد توسط فدراسیون رخ داده است چون فدراسیون اسب هایش را ممنوع الخروج کرده است. آزمون در این باره نوشته است:‌«الان هم فدراسیون نامه زده و گفته است اسب های آزمون حق بیرون رفتن از مجموعه سوارکاری را ندارند. اسبم را بدهید.»
اعتراضات اینستاگرامی سردار باز هم ادامه پیدا کرد. او این بار فدراسیون را مستقیم خطاب قرار داد و نوشت:«فدراسیون سوارکاری جان! شما هر کاری کنید، من توی روی شما می ایستم. هر کاری که دل تان می خواهد، بکنید. من همیشه حرفم را رک می زنم تا کل مردم بفهمند شما چطور آدم هایی هستید.»


 واکنش دوباره فدراسیون
بعد از ادعاهای سردار باز هم این محمد کاظمیان بود که واکنش نشان داد. او گفت:«بار قبلی هم که سردار آزمون از طریق صفحه شخصی اش علیه فدراسیون متنی را نوشته بود، ما پیگیر شدیم و او به ما پیغام فرستاد که این صحبت های من نبوده و وقتی به تهران آمدم، در فدراسیون سوارکاری حاضر می شوم تا رودررو صحبت کنیم. نمی دانم چه شده که دوباره از این بحث ها مطرح کرده است.»


دبیر فدراسیون سوارکاری در رابطه با اینکه آزمون ادعا کرده خودش نمونه های خون اسب هایش را گرفته و به آزمایشگاه ارسال کرده؛ اما منفی بوده است، خاطرنشان می کند:«اینکه درست نیست. نمی شود هر کسی دلش خواست به هر آزمایشگاهی نمونه خون بفرستد و به جواب آن استناد کند. ما قبلا هم گفتیم که آزمایشگاه مورد تایید فدراسیون جهانی در فرانسه است. مثلا در دوبی هم آزمایشگاه داریم؛ اما معتبر نیست. در ضمن هر مالک اسبی که به جواب آزمایش اعتراض دارد، باید این اعتراض را ارایه دهد. آن وقت نمونه اضافه که از اسب گرفته شده را بار دیگر به آزمایشگاه فرانسه ارسال می کنیم. تا به حال سردار آزمون هیچ اعتراضی به ما ارایه نکرده است.»


کاظمیان که تست مثبت اسب های سردار را فعلا تایید نکرد، درباره ممنوعیت خروج اسب های آزمون چنین توضیح داد:«اینطور نیست. مجموعه سوارکاری قوانین خاص خودش را دارد که مثلا اسب ها را فقط در روزهای خاص می توان بیرون از مجموعه برد. من با مسوولان مجموعه صحبت کردم و آنها گفتند که امروز یا فردا بیایند و اسب های شان را ببرند و هیچ منعی نیست.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار