کد خبر: ۵۰۰۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 27 September 2017
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای آذراب سرپرست تعیین شده و با تشکیل مجمع عمومی در ۱۵ مهرماه مدیرعامل مشخص خواهد شد.


به گزارش ایسنا، علی ربیعی امروز در حاشیه برگزاری ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال حوادثی که اخیرا در خصوص کارگران هپکو و آذراب بوقوع پیوست با دستور رییس جمهور در استان مرکزی حاضر شدم تا موضوعات را پیگیری کنم.


وی با اشاره به جلسه ای که با حضور وزرای صنعت و معدن، تعاون و اقتصاد، استاندار مرکزی و نمایندگان کارگران در تهران برگزار شد، افزود: در این جلسه تصمیماتی گرفته شد که امروز برای اجرایی شدن آنها به استان مرکزی آمده ام.


ربیعی با بیان اینکه برای آذراب سرپرست تعیین شده و با تشکیل مجمع عمومی در ۱۵ مهرماه مدیرعامل مشخص خواهد شد افزود: سازمان صنعت و معدن باید به انتخاب مدیرعامل کارآمد کمک کند.


وی درباره مشکلات آذراب اظهار کرد: با مدیرعامل بانک ملی صحبت شده است که ظرف امروز یا نهایتا فردا ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت معوقات کارگری و تامین مواد اولیه به این شرکت پرداخت شود.


ربیعی با بیان اینکه آذراب به هیچ‌وجه مشکل تولید ندارد و با فراب و مپنا قرارداد دارد، افزود: با پیگیری وزیر نیرو اجرای قراردادهای این شرکت سرعت می گیرد و برای پنج تا شش سال آینده تولید و تضمین کار در این واحد صنعتی وجود دارد.


وی شرایط ایجاد شده را حاصل سوء مدیریت و عدم تفاهم دانست و با بیان اینکه در این شرایط لازم بود در سطح ملی وارد شویم و تصمیماتی اتخاذ کنیم، افزود: بانک کشاورزی سهامدار عمده آذراب است و با کمک وزارت صنعت و معدن مدیر لایقی برای این واحد انتخاب خواهد شد و تلاش می شود از مشارکت نمایندگان شورای کار و کارگران در امور بهره گرفته شود.


ربیعی افزود: آذراب در شرایط کنونی نیز پتانسیل جذب قرارداد جدید را دارد.


وزیر کار در ادامه در خصوص هپکو گفت: این شرکت دارای مشکلاتی است که حل آنها نیازمند برنامه کوتاه، میان و بلندمدت است.


وی با بیان اینکه بخشی از عقب ماندگی حقوق ها پرداخت می شود، افزود: خوشبختانه اخیرا امور عمرانی در کشور ساماندهی شده است، از سویی هپکو با سازمان همیاری شهرداری ها قرارداد دارد و همین امور می تواند به رونق تولید در این واحد بینجامد.


ربیعی افزود: با وزارت راه قرارداد خرید ۳۰۰۰ دستگاه از محصولات هپکو منعقد شده که تا پنج سال تولید را در این شرکت تضمین می کند. این قرارداد نیاز به ترک تشریافت دارد که در تهران پیگیری می شود.


وی با بیان اینکه حدود ۱۰ میلیارد تومان جهت تکمیل کار و تامین نقدینگی برای شروع تولید مورد نیاز هپکو است که با اینکار عملا ۲۰ میلیارد تومان آورده برای این واحد ایجاد می شود، گفت: این واحد نیاز به حسابرسی دارد که این مهم دنبال خواهد شد. از طرفی هپکو نیاز به نوسازی و تجهیزات جدید دارد تا در عرصه تولید ماشین آلات بتواند رقابت کند.


ربیعی اظهار کرد: با تصمیمات اخذ شده و برنامه ریزی های انجام شده می توان چشم انداز پنج ساله مثبتی را برای هپکو شاهد بود و طی دو ماه آینده چرخ هپکو به حرکت در می آید چون خریدار محصولات آن دولت است.


او درباره واردات برخی دستگاه‌ها و ماشین آلات گفت: در هر حال طی مصوبه ای که اخیرا با حضور وزرای صنعت، اقتصاد و تعاون به تصویب رسیده مجوز هیچگونه واردات ماشین آلاتی که هپکو قادر به تولید آنست داده نخواهد شد.


وی افزود: در خصوص تامین اجتماعی کارگران مقرر شد دفترچه های تامین اجتماعی تمدید شده و خدمات درمانی کارگران بدون مانع ادامه داشته باشد و امور مالیاتی و تامین اجتماعی نباید نسبت به مسدود کردن حساب های این واحدهای صنعتی اقدام کنند.


ربیعی درباره تبدیل وضعیت کارگران و طبقه بندی شغلی آنان نیز گفت: این مسئله در قالب امور فوری نمی گنجد ولی پیگیری می شود.


وی در ادامه با بیان اینکه طی هشت سال بیش از ۶۰ درصد کسری رشد در کشور ایجاد شد که این مسئله سه سال بعد از آن تاثیر خود را نشان می دهد افزود: طی بررسی هایی که انجام شده در دولت با ریزش نیرو مواجه شدیم که به سرعت در دولت این موضوع مطرح شد تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.


ربیعی افزود: ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته به بنگاه های کوچک اختصاص یافت چراکه ۸۵ درصد اشتغال کشور در بنگاه های خرد و کوچک محقق می شود. تسهیلات ارزان قیمت به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال و تسهیلاتی به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال نیز در راستای رونق تولید برای سال جاری در نظر گرفته شده است.


وی اظهار کرد: برخی صنایع گرفتار مدیریت نادرست، نرخ بالای تسهیلات، تکنولوژی قدیمی، عدم وجود بازار فروش که منجر به رکود مزمن در کشور شده بودند اما طی دو سال اخیر بخش مسکن به حرکت درآمده و راهسازی در حال شکل گرفتن است که این موارد به رونق تولید کمک می کند.


ربیعی به تاثیر تحریم بر واحدهای صنعتی نیز اشاره کرد و افزود: مشکلات یاد شده باعث بوجود آمدن معضلات عدیده در واحدهای صنعتی شده و در نهایت مسائلی همچون مسائل هپکو و آذراب بروز کرد.


وی اظهار کرد: با کار مشترکی که با وزارت صنعت و معدن انجام داده ایم، کلینیک صنعت استانی ایجاد شده و تمامی بنگاه‌های در معرض خطر در این کلینیک شناسایی شده اند که تعداد آنها به ۱۳۷۱ واحد می رسد. به منظور پیشگیری از بروز حالت بحران در این واحدها کار کلینیکی روی آنها انجام می شود تا مانع از بروز بحران در آنها شویم.


ربیعی در خصوص اینکه آیا پتروشیمی ها نیز در زمره واحدهای در معرض خطر قرار می گیرند گفت: این واحدها هیچگاه زیان ده نبوده اند و بنگاه هایی با بازار فروش خوب هستند.


وی همچنین در خصوص ضرب و شتم کارگران گفت: این موضوع در حال پیگیری است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
خواهش می کنم جلوی سریال سرزمین مادری کهن رو بگیرید .
باید اون بازیگر پست (آقایی) از توی فیلم حذف بشه .
باید اسم کارگردان هم حذف بشه
کم نبودند سریال هایی که این گونه برخورد شدند مثل سریال قصه های رودخانه سیاکیا که کاملا حذف شد
لطفا جلوی این بدعت رو بگیرید . این بدعت ممکنه باعث بشه برنامه فیتیله هم مجددا پخش بشه . خواهش می کنم آب در آسیاب دشمن نریزید
لرها به نسبت جمعیتشان بیشترین شهید رو تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند .
امروز هم کمال تبریزی با ایسنا مصاحیه کرده و احتمال وجود داشتن مشکل در فیلمنامه و بوجود امدن مشکلات بعدی رو تلویحا تایید کرده .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار